22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Bintje

EyeTV One mist zenders

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn EyeTV One met Digitenne. Heb Digitenne abonnement, dus ik hoor alle zenders te ontvangen. Mar helaas, ik mis Veronica, MTV, Discovery, National Geographic. Net even met KPN gebeld en ze zieden dat ik bouquet 57 en 24 voor de regio Amersfoort mis, en dat ik het handmatig moet toevoegen. Helaas kan ik bij het toevoegen alleen maar frequenties kiezen, en geen bouquet nummer.

Weet iemand hoe ik handmatig alle zenders erin zet? Het vreemde is ook dat als ik zoek hij 48 of 36 zenders vindt, maar elke keer enkel 24 zenders in de lijst plaatst. Alsof er niet meer zenders in dat lijstje kunnen.

Moderator
    Poezenbeest

Je hebt wel een abonnement, maar hoe heb je hem aangesloten? Waar haal je je signaal vandaan? Waar zit de kaart in?

Wat je kan proberen is een uitgebreide zoekopdracht te doen naar zenders, zorg er ook voor dat de antenne dicht bij een raam staat…

Bijdrager
    Bintje

Ik heb zo’n klein Sim kaartje van KPN (zat bij de EyeTV). Die zit dus in de Eye TV. Het antennetje staat bij het raam, ontvangst is Signaalkwaliteit 100% en Signaalsterkte 44%.

De uitgebreide zoekfunctie heb ik gisteravond twee keer gedaan (duurde 3 kwartier), maar zonder resultaat. Het vreemde is wel dat mijn broertje in de kamer hiernaast wel alle zenders heeft. Het komt uit hetzelfde abonnement, het enige verschil is dat hij kijkt met een gewoon Digitenne kastje op zijn tv.

Bijdrager
    Bintje

UPDATE:
    Onder mijn raam is een verwarming. Ik heb het magnetische antennetje op de verwarming geplakt en opnieuw zenders gezocht. Nu vindt hij wel alles!! Maar die zenders die hij nu extra vindt zijn wel storingsgevoelig. Waarschijnlijk had ik niet genoeg ontvangst om ze op te pikken, en nu hij op de verwarming zit wel?

Misschien toch maar een buitenantenne aanschaffen…

Moderator
    unSOUND

Hier is het net zo. De zenders die jij noemt zitten allemaal in één bepaald blok wat qua signaalsterkte ver onder de rest zit. De antenne een paar centimeter verschuiven is dan voldoende.

Bijdrager
    Ouw

Ik heb precies dezelfde ervaringen met het antennetje van mijn Tube stick, waar overigens geen kaartje in kan worden gestoken. Dus alleen fta zenders. De plaatsing van het antennetje is heel kritisch. Een metalen ondergrond doet wonderen (ground plane effect?) en wat verplaatsen maakt soms ook een fors verschil.
    In Frankrijk moet je ook op de polarisatie letten. Die is daar vrijwel altijd horizontaal en niet verticaal zoals in NL.
    Ik gebruik nu een zelfgemaakte kooiantenne. Dat scheelt een stuk.
    Op http://www.gsmmasten.nl kun je zien of de digitale zendmast een beetje bij je in de buurt staat.

Bijdrager
    Bintje

Weet iemand toevallig ook hoe je je Apple Remote koppelt aan EyeTV?

Bijdrager
    Ouw
    Bijdrager
    iMartien

Sorry dat ik misschien een oud topic reageer… maar ik heb ook een EyeTV One gekocht en ik vind hem erg onbetrouwbaar… vaak krijg ik de melding “Zender is momenteel niet beschikbaar” en moet dan opnieuw naar alle zenders zoeken… ook opnames mislukken hier door bijna altijd!

Hebben meer mensen hier last van? of ligt het aan mij?

Bijdrager
    Bintje

Heb je op dat moment wel goede ontvangst? (kun je zien bij de voorkeuren)
    Ik heb een buitenantenne met eigen voeding moeten kopen om alle zenders hier te kunnen ontvangen zonder al te veel storingen. Met het EyeTV antennetje had ik ook last van zenders die niet beschikbaar waren.

Bijdrager
    iMartien

kwam er ook ineens achter dat je daar de signaalsterkte kon zien;)

Heb nu een plek voor de antenne gevonden met signaalsterkte van 81 en signaalkwaliteit tussen de 80 en 100… voorheen was het inderdaad slechter… ook liep de antenne kabel langs m’n drobo (externe HD) welke ook erg bleek te storen…

Ik hoop dat de boel nu betrouwbaarder is… thanks voor de tip iig!

Bijdrager
    Bintje

Met zo’n ontvangst zit je in ieder egval goed. Ik mag hier blij zijn als ik bij sommige zenders 60% heb, behalve bij NL1,2,3, daar heb ik wel 100%. Maargoed, beter krijg je niet als je op het platteland woont.

Succes ermee!

Bijdrager
    andre-k

Wie heeft de oplossing. ik heb pas een nieuwe computer aangeschaft, dus windows 7 als besturingssysteem. ik probeer nu de eyetv one aan te sluiten van digitenne. De bijgeleverde software is van Elgato. De driver voor de eyetv one op deze software geeft problemen met windows 7. De computer start niet meer op (probleem de ANCI driver) en moet systeemherstel uitvoeren. Ook een door KPN toegemailde link voor een driver (van annysee) geeft het zelfde resultaat, systeemherstel uitvoeren. KPN doet dit af met de mededeling dat de smartcard is geactiveerd en naar hun idee naar behoren werkt en verder contact te zoeken met de leverancier (Elgato dus). Echter met scannen (dus zoeken naar de zenders) wordt alleen Nederland 1,2 en 3 gevonden. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met signaalsterkte / plaats van de antenne. Van Elgato (de softwareleverancier) is geen fatsoenlijk Nederlands support te vinden.
    Heeft iemand de oplossing ?? Met name de driver.

Bijdrager
    Erikaatje

Hai Bientje,

mag ik vragen welke buitenantenne je gekocht hebt?

Ik zit namelijk met het zelfde probleem.

Ik hoor graag van je!

Bijdrager
    Bintje

Ik heb gewoon een grijzige, zoiets als dit:

Helaas kan ik hiermee nog steeds niet alle zenders ontvangen (zoals Discovery en MTV, die zitten in een bepaalde groep), maar de ontvangst van de andere zenders is wel beter. Succes!

Bijdrager
    Erikaatje

Dankje Bintje voor je snelle reactie!

Ik ben benieuwd in hoeverre er bij mij verbetering optreed:)

Moderator
    unSOUND

Je moet soms de antenne verzetten en dan een update-scan uitvoeren. Soms pakt hij van het ontbrekende blok zenders de andere versie met andere frequentie, en heb je ze wel. Ik had veel last met RTL 4 – 7, SBS6 en Net5, en die zaten allemaal in het 768 MHz blok. Na een update scan heb ik diezelfde zenders met het 818 MHz blok, en heb ik geen problemen.

Bijdrager
    Bintje

Hier op het platteland is het bereik altijd om te huilen, hoe ik ook met de antenne zwengel…

Moderator
    unSOUND

Verhuizen is geen optie ? :innocent: Ik heb eigenlijk altijd 99/100% ontvangst volgens de EyeTV software. Met als uitzondering dus dat ene blok van 768 MHz.

Bijdrager
    Digitoon

Beste mensen,

Om alle zenders van digitenne te kunnen ontvangen met de smartcard van EyeTVone dien je de bijgeleverde smartcard te laten activeren door KPN. Dit kan door te bellen met 0800-0402

Zonder activatie kun je alleen de 3 publieke zenders en de lokale zender ontvangen en dit heeft niets met de ontvangststerkte te maken.

Bijdrager
    qazwsx

sorry voor het oprakelen van deze oude topic. Heb hetzelfde probleem. Alleen werkt de antenne met mijn oude samsung systeem wel op die plaats maar met eye tv one niet….

Maar wat ik wil vragen is: waar kan ik in eye tv one de signaalsterkte zien? Ik zie het nergens in de interface (onder windows, sorry dat wel)

Bijdrager
    Edskimo

Sinds een paar dagen heb ik slecht tot zeer slecht ontvangst.
    Dit systeem heeft ruim vier jaar lang zeer goed gefunctioneerd.
    Vorige week had ik nog aardig goed signaal sterkte (80 – 100%) en de signaalkwaliteit fluctueerde van 100 – 40% op alle zenders. Dus ook te FTA. Nu is zelfs de signaalsterkte af genomen tot 0%.
    Kan dit te maken hebben met het nieuwe 4g gsm-netwerk?
    Heeft iemand een oplossing?

Mijn set up:
    Elgato EyeTV One met een buiten antenne aangesloten op een Mac Mini (2009).

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.