19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    bitsflew

EyeTV One = Digitenne + smartcard voor Mac en PC

Ik kreeg net het volgende mailtje van ElGato:

Digitenne van KPN op uw Mac of PC
    Alle belangrijke landelijke en regionale Nederlandse tv-zenders bekijken en opnemen op uw computer!
    ….

Meer info: Elgato

Nu maar hopen dat ze ook met een kabel versie komen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik zag hem ook net binnenkomen.

Best leuk.

Krijg ik alleen bij opnemen ook al die reclamemeuk weer te zien, net als vroeger met de videorecorder.

Bijdrager
    Buzz

Voor de analoge kabel hebben ze toch al lang de eyetv hybrid?

Bijdrager
    Qmagic
    Buzz_D op 14 januari 2011

Voor de analoge kabel hebben ze toch al lang de eyetv hybrid?

Klopt, maar dit is een nieuwe ontvanger waarbij er een digitenne smartcard toegepast wordt, dus je kan nu alle digitenne zenders ontvangen (ook de betaalde zenders). En dat kan met de eyetv hybrid niet, die kan alleen free to air ontvangen. (deze nieuwe EyeTV One kan alleen Digitenne ontvangen en geen kabel)

Bijdrager
    Buzz

Uiteraard. Maar mijn opmerking was bedoeld als reactie op de laatste zin van de openingspost. Die kabel versie is er dus al lang. Of wordt er een nieuwe hybrid versie bedoeld?

Geblokkeerd
    Anoniem

Met UPC gaat dit natuurlijk alsnog niet werken, want die combineren het serienummer van de STB met het nummer van je smartcard.

EDIT:
    Ah, het is sowieso DVB-T, dus dat kon sowieso niet. Het is gewoon een mooi setje dat ze nu aan bieden. Nette service, van Elgato!

Moderator
    unSOUND

Het is dus de vervanger van de EyeTV 410.

Voordeel is dat hij compacter is, en een stuk goedkoper is dan de 410.
    Klein nadeel is dat hij software-encoding heeft, wat voor de wat tragere machines een nadeeltje kan zijn.

Moderator
    Poezenbeest

USB zo te zien… jammer, ik blij dat mijn 410 het gewoon nog keurig doet…

Bijdrager
    iep

Nu nog support voor dvb-c met ci+ zodat je bijv. Ziggo digitale tv kunt ontvangen!
    Dit is natuurlijk ideaal voor bijv. op vakantie of op de boot aangezien dat digitenne door heel Nederland te ontvangen is.

Bijdrager
    KarelWillem
    iep op 14 januari 2011

…ideaal voor bijv. op vakantie of op de boot aangezien dat digitenne door heel Nederland te ontvangen is…

Nu nog even iPad-ondersteuning en het is helemaal briljant!

We blijven dit jaar in Nederland, dus dat zou fijn zijn.:lol:

Moderator
    unSOUND

iPad ondersteuning is er al, als je een 3G of wifi verbinding hebt. Ik kan overal TV op mijn iPad of iPhone kijken via de EyeTV die thuis aan de Mac Pro hangt…

Bijdrager
    iRenik

iPad ondersteuning is er al, als je een 3G of wifi verbinding hebt. Ik kan overal TV op mijn iPad of iPhone kijken via de EyeTV die thuis aan de Mac Pro hangt…

Het wordt maar leuker en leuker! Als ik al een digitenne abbo heb, hoef ik dus alleen maar deze nieuwe Elgato set aan te schaffen voor onderweg? (Kan dus het bestaande abbo gebruiken?)

Moderator
    unSOUND

Voor aan een notebook wel ja.

Als je nu al een EyeTV hebt hoeft je niets te kopen om onderweg op de iPad of de iPhone te kijken, dat kan nu al door middel van de iPhone / iPad App die Elgato heeft gemaakt.

Bijdrager
    KarelWillem
    unSOUND op 14 januari 2011

iPad ondersteuning is er al, als je een 3G of wifi verbinding hebt…

Ach natuurlijk. Daar had ik even niet aan gedacht.

Nu maar hopen dat die camping in Limburg in een beetje goed T-Mobile bereik ligt.

Hoewel… veel interessants is er zomers niet te zien op TV natuurlijk. :wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Wel, Softbank Mobile in Japan had wel een BVB-T ontvanger gemaakt voor de iPhone. Die zou mogelijk ook met de iPad werken.

Bijdrager
    iep

Je bent alleen wel een stuk afhankelijker van de internetverbinding thuis en op je huidige locatie. In diverse gevallen (upload snelheid, geen 3G dekking zoals in de polder op diverse plekken) blijkt dat het dan toch een stuk aantrekkelijker is om dan een ontvanger te hebben die je in je iPad/iPhone plugt. Heb je daar allemaal geen last van dan is de iPad/iPhone app een veel goedkopere oplossing:)

Bijdrager
    hans dorsman

Mijn vader heeft dit gekocht voor op de camping. Werkt prima, maar de ontvangst is wel een stuk minder dan van de normale digitenne ontvanger. Dit ligt misschien aan de antenne, we willen nog proberen of de ontvangst beter is met de antenne die bij de normale ontvanger wordt geleverd.

Bijdrager
    McPherson

Heb er zelf ook wat problemen mee….Ned 1,2,3 zijn slecht. Digitenne gebeld en krijg een andere antenne. Dan maar eens zien wat er gebeurt…..

Bijdrager
    hans dorsman

De antenne van de normale ontvanger werkt niet. Deze is actief en heeft dus stroom nodig en dat levert de eye tv niet.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.