14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Ihugo

Eyetv kan geen zenders vinden

Ik heb een eyetv hybrid en een imac 2.8 ghz 24″ gekocht en ik wil graag analoge tv kijken op mijn imac.
    Bij mijn ouderlijk huis heb ik de hybrid uitgetest op de kabel en daar kon ik gewoon tv kijken. Nu op mijn kamer in Groningen probeer ik het opnieuw en daar deed hij het niet. Ik heb al opnieuw de wizard gedraaid met de auto-tune optie om de juiste frequenties van Groningen te vinden, echter vindt hij hier opeens geen enkele zender. De kabel doet het hier wel, want ik heb een tv van een huisgenoot op dezelfde kabel er aan gehangen en die deed het wel gewoon goed.
    Wie o wie heeft er wijze raad voor mij zodat ik lekker tv kan kijken op het 24″ scherm??

Bijdrager
    MacTS

Analoge signalen hebben we in Nederland niet meer, dus je kunt uitsluitend de vrije digitale tv-zenders ontvangen. Dit zijn Ned 1, 2, 3 en regionale zenders. Maar… er moet wel digitenne in de buurt zijn anders ontvang je helemaal niets. Dit kun je d.m.v. je postcode checken op de site van digitenne.

Bijdrager
    Ihugo

Ik kijk niet via digitenne maar via de coax-kabel…
    Analoge tv bestaat nog wel via de kabel, half nederland kijkt zo nog tv nl.
    De hybrid is gemaakt voor kabel en digitenne en ik wil dus gebruik maken van de kabelmanier

Bijdrager
    klein159

Dit probleem komt me ergens bekend voor… Ben jij toevallig zaterdag bij Xando geweest? 8) Word me nu een beetje te laat om een uitgebreide uitleg te gaan geven. Ik zal dit draadje ff in de gaten houden en eventueel morgen helpen (als niemand anders dat al gedaan heeft…)

Bijdrager
    Ihugo

@klein 159

Klopt dat was ik :P Was jij degene waar ik het kaartje van heb gekregen?
    De tip van het frequentie heeft tot dusver dus nog niet geholpen… Kan dit ook handmatig of is er een andere oplossing?

Bijdrager
    Hengheng

Ik heb ook de combinatie Hybrid met o.a. een 24″ iMac.
    Digitale ontvangst (NL 1/2/3) is goed, maar aangesloten op de kabel is de ontvangst bagger.
    Terwijl dezelfde coax in een TV wel een goed resultaat geeft.
    Wel lekker met de Hybrid o.a. Olympische Spelen op het terras bekeken op m’n MB pro !

Bijdrager
    klein159
    ”Ihugo”

Was jij degene waar ik het kaartje van heb gekregen?

Ja, dat klopt. Ik zal vanmiddag even voor je kijken moet nu naar school :innocent:

Bijdrager
    klein159

Ik er net even naar gekeken en kun je de volgende dingen even controleren?

– Heb je bij “select country”, Nederland gekozen?
    – Heb je bij “choose hardware”, “Elgato” en daaronder “EyeTV Hybrid” gekozen?
    – Heb je bij “connect antenna or cable”, “for antenna…” gekozen?
    – Heb je bij “auto-tune TV channels” bij service “analog” gekozen, “Exhausive scan” aangefinkt en “auto-tune” aangeklikt?

Ik hoor wel of het lukt of niet…

Bijdrager
    gruiter

Bekend probleem wat ik ook heb met UPC analoog TV. De oplossing bleek eenvoudig (maar wel veel werk): de frequenties van de kanalen opzoeken (website TV provider) en die handmatig toevoegen. Moet wel zeggen dat de kwaliteit erg slecht is.

Bijdrager
    Ihugo

@klein159

Ik heb dit proces al enkele malen doorlopen zonder resultaat helaas :cry:

@gruiter

Hoe kan ik handmatig de frequenties invoeren in eyetool?

Bijdrager
    Hengheng

Ik heb een Hybrid gekocht bij iFactors in Den Haag.
    Nog afgezien van het feit dat ze € 50,- meer rekenden dan de on-line store (mijn fout…), verzekerden ze me dat ik Digitenne zonder problemen via s-video en Hybrid op een van m’n Macs kon aansluiten.
    Niet dus.

Bijdrager
    1984
    ”Ihugo”

Hoe kan ik handmatig de frequenties invoeren in eyetool?

Bijdrager
    klein159

Als hij de zenders toch handmatig wel kan vinden moet hij ze in de scan ook tegenkomen… Het enige wat ik dan kan bedenken is dat de EyeTV software het signaal te zwak vindt en daarom geen zenders geeft. Bij welke provider heb je analoge tv?

Bijdrager
    klein159

Heb je het inmiddels al opgelost?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.