5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    BartbookAir

eyeTV IR sensor

Beste OMT’ers,

Ik ben aan het overwegen een Elgato eyeTV tuner aan te schaffen. Ik vraag me echter af of het mogelijk is om met de ingebouwde infraroodsensor in de eyeTV-USBstick en de IR remote control ook andere programma’s op je mac te besturen (zoals presentaties, films,…). De MacBook Air heeft namelijk zelf geen IR-ontvanger (in tegenstelling tot zo goed als alle andere macs). Als het mogelijk is om via de eyeTV ook andere functies op de mac te besturen, zou dat me waarschijnlijk over de streep trekken om de aankoop te doen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    mac4us

Zelf heb ik een EyeTV hybrid en daar zit echt geen IR-sensor in. De afstandsbediening werkt gewoon via de sensor in de MBP/iMac. Aangezien een MBA daarover niet beschikt zul je door EyeTV niet over de streep getrokken worden.

Als alternatief kun je naar een wifi en/of bluetooth oplossing zoeken. Succes.

Bijdrager
    BartbookAir

Volgens de technische gegevens op de website van Elgato zit er toch wel een ‘IR remote control sensor’ op. Dat lijkt me ook logisch want anders is de meegeleverde afstandsbediening waardeloos voor iedereen die geen ingebouwde IR-ontvanger heeft (wat toch niet echt standaard is in de meeste computers).

zie http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/product3.en.html voor de technische specificaties. Bij Input and Output staat toch duidelijk IR remote control sensor, dus ik zou denken dat die er toch ergens in verstopt zit.
    Bovendien heb ik in een review gelezen dat sommigen die de stick in een USB-poort op de achterkant van een iMac staken, wel de EyeTV langs achter konden bedienen maar niet langs de voorkant waar de ingebouwde IR-sensor zit.

Kan je eens proberen om de ingebouwde IR-sensor van je MBP/iMac uit te schakelen (of af te dekken zodat het signaal er niet bij kan) en dan te zien wat er nog wel of niet werkt als je de afstandsbediening op de USB-stick richt? Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden, en wie weet ontdek jij nog een verborgen sensor op de EyeTV;-)

Bijdrager
    mac4us

Hierbij een aanvulling op mijn gebruik. Ik heb drie hybrids van het oudere type (die identiek is aan de Hauppauge WinTV HVR900). Deze verschilt t.o.v. de nieuwere doordat de laatste ook FM radio kan ontvangen. Wellicht zijn er meer verschillen, ik kan daarover niet oordelen.

Ik heb ook nog een Terratec XXS met EyeTV (alleen voor free to air ‘digitenne’) en al deze tuners hebben gemeenschappelijk dat ze allemaal werken met de Apple IR afstandsbediening. Opvallend genoeg niet met die van Hauppauge, de XXS wel met die van Terratec.

Wellicht is er iemand met een nieuwere EyeTV hybrid en/of One en kan die uitsluitsel geven. Een alternatief zou je wellicht kunnen vinden in Remote Buddy (hiermee heb ik geen ervaring, maar dit is niet per sé IR-afhankelijk en daarmee wellicht geschikt voor de MBA).

Zie ook deze oudere post: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=303847

Bijdrager
    1984

Zelf heb ik een TVMAX van Miglia, deze bezit over een ir aan de voorzijde, er word een remote meegeleverd waar deze ir voor is, deze heb ik zelden gebruikt omdat je met de Apple Remote zowel de Mac als de TVMAX kunt bedienen, er gaat een usb kabel van de TVMAX naar de Mac maar die geeft alleen EyeTV door.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.