4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Rolf

EyeTV fullscreen naar AppleTV (en HD) ??

Misschien een omvangrijke titel, maar mijn probleem/vraag is eigenlijk de volgende.

Heb een EyeTV200 (da’s de Firewire digitale tuner) aan mijn DualG5 hangen. Ik neem dingen op van TV, en exporteer deze naar AppleTV (ze verschijnen dan in iTunes movies of tv programma’s).
    Nou is het me nog steeds niet gelukt om films via de AppleTV op de TV (inmiddels HD) fullscreen afgespeeld te krijgen. Als ik direct op de AppleTV trailers uit iTunes haal krijg je fenomenaal mooi en beeldvullende filmpjes, maar als ik zelf via de EyeTV films exporteer krijg ik een ‘klein’ beeld met grote zwarte randen eromheen op de TV.

Ligt het aan mijn instellingen ? Kan de EyeTV200 het niet aan om 1080 beeldvullende te exporteren ? Wat is hier het probleem ??

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, en natuurlijk een oplossing, of een suggestie waar ik nog niet aan gedacht heb…..

Bijdrager
    1984

Ondersteunde videostructuren (AppleTV )
    H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store): tot 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 1280 x 720 bij 24 beelden per seconde, 960 x 540 bij 30 beelden per seconde) in de .m4v-, .mp4- of .mov-bestandsstructuur
    Bij de iTunes Store gekochte video: 320 x 240 pixels, 640 x 480 pixels, 720 x 480 pixels (anamorfisch) of high-definition 720p
    MPEG-4: tot 3 Mbps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 720 x 432 pixels bij 30 beelden per sec.) in de .m4v-, .mp4- of .mov-bestandsstructuur:(

Bijdrager
    Rolf

Ik weet nog niet precies of deze toelichting helpt. Maar wat ik wel nu ga proberen, is, om er een H.264 bestand van te maken – zoals dat door de AppleTV opgepikt lijkt te moeten worden, van HD afmeting, en met 5 Mbps. Even zien of zo’n custom export wel werkt.

Bijdrager
    Rolf
    ”1984″

Ondersteunde videostructuren (AppleTV )
    H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store): tot 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 1280 x 720 bij 24 beelden per seconde, 960 x 540 bij 30 beelden per seconde) in de .m4v-, .mp4- of .mov-bestandsstructuur
    Bij de iTunes Store gekochte video: 320 x 240 pixels, 640 x 480 pixels, 720 x 480 pixels (anamorfisch) of high-definition 720p
    MPEG-4: tot 3 Mbps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 720 x 432 pixels bij 30 beelden per sec.) in de .m4v-, .mp4- of .mov-bestandsstructuur:(

Heb je mogelijk de bron van deze info ? Ik heb een export gemaakt naar AppleTV van 1080 op H.264, maar dit bestand wordt wel door iTunes gepakt, maar niet door AppleTV. Het zou het juiste format moeten zijn. Of is er verschil tussen AppleTV1 (40Gb) en AppleTV2 (160 Gb) ??

Gevonden, en ik zie het al. Ze ondersteunen inderdaad wel 1080 HD aan de TV kant, maar inderdaad slechts 720 aan de Apple TV kant. Jammer van die 2 dagen (!!!) renderen. Nog maar eens proberen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.