8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Prince-1

Eyetv/ externe tv tuner/ inbouwkaart?

Hallo
    Wat is de beste oplossing voor tv kijken/ opnemen/ bewerken in i-life applicaties:

* Eyetv van Elgato
    * inbouwkaart van Meilenstein
    * externe tv tuner van Qware

Ik heb een iMac G4 800.

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb een EyeTV en die mpeg bestanden die hiermee worden afgeleverd zijn niet direct te gebruiken in iMovie of iDVD. In Toast 6 kun je wel direct een DVD branden van deze mpeg bestanden. TV kijken en opnemen is een fluitje van een cent natuurlijk.

De inbouwkaart van Meilenstein is alleen voor PowerMacs en niet voor een iMac, dacht ik.

QWare ken ik niet. Formac heeft ook nog hele goede (maar dure) spullen op dit gebied. Deze nemen op in DV formaat waardoor je wel met iLife apps kunt werken.

Bijdrager
    Vincent

Zoals lucas al schreef, het is idd van belang dat het op kan nemen in de juiste resolutie (720 x 576)en vrij handig wanneer het direct naar de juiste codec (dv) wordt geschreven.

De EyeTV valt dan direct af, de Formac is zeer oke.

Je kan ook BV. een DAC-100 kopen en daar dan een losse VideoRecorder aanhangen als tuner. De goedkoopste oplossing, maar niet de functionalteiten, zoals programmeren via de comp.

Bijdrager
    Prince-1

Dank voor jullie antwoorden!
    Was vandaag weg nadat ik de post had geplaatst, dus kon er niet meteen op ingaan. De oplossing van Formac spreekt tot de verbeelding (ben benieuwd wat die kost in Euro!) en deze suggestie had ik niet eerder op dit forum gezien. Formac maakt zo te zien ook gebruik van de firewirepoorten (400 + 800) van Apple. Begrijp niet dat Eyetv dit niet doet (in combinatie met dv format), temeer omdat ze alleen ontwikkelen voor Apple computers. Onder de button ‘ compare’ van de Formac websitelink staat een aardige vergelijking met Eyetv van Elgato! Dan iets meer geld uitgeven denk ik…

Bijdrager
    Vincent

Als je m BV via internet besteld bij Formac zelf, wel opletten dat je de DV-PAL versie koopt, niet de NTSC.

Ofwel, koop m bij de UK store niet de US

Bijdrager
    Prince-1

Nog een vraagje, waarvan ik denk ik wel het antwoord weet, maar toch voor de zekerheid: in een andere post las ik dat Panter DVD R+ gaat ondersteunen. Heeft dit nog invloed op eventuele aanschaf van een Formac (studio Tvr)? Lijkt mij niet aangezien DVD R+ en DVD R- zien op de manier van opslaan en teruglezen, maar niet op DV formaat zelf !?

Iets anders: De Formac lijkt toch niet firewire 800 te ondersteunen. Heeft het zin nog even te wachten of is firewire 400 al snel genoeg?

Bijdrager
    Panthertje
    ”oogappel”

Als je m BV via internet besteld bij Formac zelf, wel opletten dat je de DV-PAL versie koopt, niet de NTSC.

Ofwel, koop m bij de UK store niet de US

hier heb ik ook wel oren naar, maar heb nog geen bedrijf kunnen vinden dat ze hier in hollandia verkoopt !

Weet iemand of ze hier uberhaupt verkocht worden ?

Bijdrager
    Vincent
    ”Elmar”

Nog een vraagje, waarvan ik denk ik wel het antwoord weet, maar toch voor de zekerheid: in een andere post las ik dat Panter DVD R+ gaat ondersteunen. Heeft dit nog invloed op eventuele aanschaf van een Formac (studio Tvr)? Lijkt mij niet aangezien DVD R+ en DVD R- zien op de manier van opslaan en teruglezen, maar niet op DV formaat zelf !?

Iets anders: De Formac lijkt toch niet firewire 800 te ondersteunen. Heeft het zin nog even te wachten of is firewire 400 al snel genoeg?

DV-codex en dvd-r/+r hebben nix met elkaar te maken.

Firewire 400 is meer dan snel genoeg voor dv-video.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.