20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    slam

eyeTV en zwak signaal

Zopas een eyeTV aangeschaft.
    Het binnenkomend signaal is wel erg zwak.
    Tips of trucs om daar iets aan te verhelpen?

Heeft het zin een andere antenne te gebruiken ipv de standaard bijgeleverde?

Bijdrager
    Yaris

Gelezen op de Belgische Applestore bij Miglia TVmini met EyeTV 2.0 – DTT :
    Specificaties
    Tv-tuner: DVB-T, digitale tv-uitzendingen via antenne; ondersteunt HDTV-uitzendingen
    Antenneverbinding: Passieve antenne of adapter voor op dak geplaatste antenne

Opmerking: als u in een regio woont met een zwak DBV-T-signaal, moet u mogelijk een antenne op het dak van uw huis plaatsen.

Moderator
    Koen van Tongeren

Het is wel vrij elementair om te weten wélke Eye TV je hebt. Als het de 410 is: de antenne is beter dan die je bijv. bij de KPN setup box krijgt. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
    Overigens kan je checken of het daadwerkelijk aan de sterkte van het signaal ligt. Er zit een signaalmetertje in de Eye TV software.

Bijdrager
    bertvanbeers

Ik dacht dat in NL digitale televisie alleen maar Ned 2 leverde. Alleen bij een abonnement op KPN of Digitenne zijn er meer zenders voorradig.
    Of vergis ik me?
    Ik dacht er over om een Formac stich of pcmia card voor Free to air TV te kopen, maar dit heeft voor één zender geen zin natuurlijk.

Bijdrager
    driek

welke zenders kan je hier allemaal mee ontvangen ?

Bijdrager
    Xigh

Ik had geen zin om er een nieuw topic voor te openen, maar aangezien ik volgend jaar het huis verlaten ga en ik niet teveel aan apperatuur wil hebben wilde ik de EyeTV aanschaffen. Is het redelijk Plug and Play of niet? Want dan lees ik weer over dat je een SmartCard (?) van @Home moet hebben of een bepaalde antenne dit voor KPN. Ik wil hem dus gebruiken om TV te kijken als alternatief voor een losse TV, aangezien ik toch voornamelijk op de computer zal zitten voor school en dergelijke.
    Ik wil dus gewoon wat je bij het standaard pakket tv krijgt, Ned1,2,3. De hele rats RTL’s en dat soort dingen. Belangrijk is ook dat ik Discovery ontvangen kan :innocent: (prachtzender), maar gewoon het standaard pakket dus.
    Moet je ook een bepaalde versie hebben van EyeTV om te kunnen opnemen of kan dat met alle versies?

Bijdrager
    Geveke

Ik ben ook geinteresserd in een EyeTV for DTT of een Miglia TVmini. Maar ik begrijp dat Digitenne en KPN (de enige DVB-T aanbieders in Nederland) beiden met een SmartCard werken. Hoe kan ik iets ontvangen als ik die SmartCard nergens in kan stoppen?

Bijdrager
    kontheur

Ik heb sinds gisteren een EyeTV 250 (COAX kabel aansluiting) en heb ff in 10 minuutjes snel alles geinstalleerd en even gekeken of het werkte. Alles werkte perfect alleen was de kwaliteit zeer slecht te noemen. Aangezien Koen in een van de hierboven genoemde posts zei dat er een signaal metertje in zit, en vroeg me af of dit ook bij de EyeTV 250 zit en waar…

Ik heb mijn TV verkocht en dus 220,- euri uitgegeven voor de EyeTV250 en verwacht van zo’n product toch wel betere kwaliteit als wat het nu is. Ik weet dat het niet beter is als een “conventionele TV”.

Ik zal vanmiddag/vanavond ff wat screenshotjes plaatsen…

Bijdrager
    Esquare
    ”kontheur”

Alles werkte perfect alleen was de kwaliteit zeer slecht te noemen.

Wat bedoel je met ‘slecht’? Dat er ruis in het beeld zit? Of iets anders?

Bijdrager
    kontheur

Ontzettend veel ruis en grote blokvorming. Op mijn TV was mijn ontvangst ook niet 100% hoor, maar ik had toch iets meer verwacht als dit. Ik kan op dit moment geen foto plaatsen, zit op school, maar zal dit later doen.

Software werkt verder prima, geen problemen tegen gekomen. Ik zal eens kijken of ik van de week een keer tijd heb om een reviewtje te schrijven. Is toch wel handig voor toekomstige bezitters.

Bijdrager
    vegeta
    ”kontheur”

Ik heb sinds gisteren een EyeTV 250 (COAX kabel aansluiting) en heb ff in 10 minuutjes snel alles geinstalleerd en even gekeken of het werkte. Alles werkte perfect alleen was de kwaliteit zeer slecht te noemen. Aangezien Koen in een van de hierboven genoemde posts zei dat er een signaal metertje in zit, en vroeg me af of dit ook bij de EyeTV 250 zit en waar…

Ik heb mijn TV verkocht en dus 220,- euri uitgegeven voor de EyeTV250 en verwacht van zo’n product toch wel betere kwaliteit als wat het nu is. Ik weet dat het niet beter is als een “conventionele TV”.

Ik zal vanmiddag/vanavond ff wat screenshotjes plaatsen…

Signaal meter vind ik ook nergens voor eyeTV 200, wel voor mijn eyeTV DTT.

Ik heb net een eyeTV 200 gekocht & heb hetzelfde, veel ruis.
    Althans bij sommige kanalen.
    Misschien eens een signaal booster kopen, maar welke? Iemand nog ervaring ermee.

Bijdrager
    CaDoc

Heb zelf wel ervaring met mijn EyeTV 200. Het kabelsignaal van UPC is redelijk tot matig maar met het boostertje beneden in de woonkamer, wat ik er al had, werkt het allemaal heel aardig. Het signaal verschilt wel een beetje van kanaal tot kanaal.

De matige kwaliteit ligt volgens mij met name aan de sterkte van het signaal, ook op de TV’s is het allemaal niet 100%. Ik zou voor problemen met een 200 of 250 gewoon eens een boostertje proberen.

O ja, op full-screen ziet het er in mijn beleving altijd een beetje rottig uit, ik zet wat ik opneem gewoon op een DVDtje om beneden in de woonkamer te kunnen kijken en dan is de kwaliteit keurig te noemen.

Bijdrager
    macpro

Het kan ook liggen aan de antenne kabel die je gebruikt. Laat de prut van de bouwmarkt vooral links liggen, want die kun je beter als waslijn gebruiken.
    Wil je echt goed beeld, ga dan voor Hirschmann spul.
    Kost een paar centen, maar dan heb je wel overal uitstekende kwaliteit beeld.

Bijdrager
    CaDoc
    ”macpro”

Kost een paar centen, maar dan heb je wel overal uitstekende kwaliteit beeld.

Dank voor de tip!

Bijdrager
    druppelstop

tip: nooit kiezen voor automatisch instellen..gewoon zelf met de hand de kanalen kiezen.

Bijdrager
    gruiter

Ik heb vanmiddag ook een EyeTV250 gekocht en ben een aantal uren bezig met het vinden van de juiste kanalen (UPC). Sommige kanalen worden helemaal niet gevonden, terwijl anderen heel slecht van kwaliteit zijn. Na het lezen van bovenstaande tip ben ik nu bezig met het handmatig instellen. Wat ik tot nu to heb gevonden lijkt er al aardig op.

Gerald

Bijdrager
    isandy

Ik heb vandaag een EyeTV Elgato Hybrid aangeschaft. én een Macbook pro 2,2Ghz.
    De EyeTV vindt via de meegeleverde antenne geen kanalen.
    De signaalmeter bekeken; signaal quality blijft op 0% staan, de signaalsterkte rond de 60%

Het ding ontvangt dus wel signaal maar kan er niks mee.

Balen, het ding doet niet wat ze in de winkel belooften; n,. prima beeld via de meegeleverde antenne.

Bijdrager
    Esquare

In welke regio is dat?

Bijdrager
    Rik de Belg

Heb ook een Eye TV aangeschaft.
    Thuis doet ie het niet (slechte ontvangst) maar in Brussel (op kantoor) doet ie het wel, mooie beeld en goede ontvangst.
    Is dus wel erg afhankelijk van de plaats waar je je bevindt !?!

Bijdrager
    PaulS

Tss is ook wat sinds een update en een ander plekkie in huis happert het beeld de hele tijd
    dus om de 4 seconden happering super irritant…
    Al een keer herstart… iemand optie’s ???

grt Paul Schellens

en natuurlijk allemaaal een heel goed nieuwjaar….

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.