13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

EyeTV 250+ met Digitenne van KPN

Beste OMT’ers,

Vandaag een EyeTV 250+ gekocht en wij hadden al een digitenne kastje van KPN met een abonnement. Nu willen we op de iMac via de EyeTV tv kijken door middel van het signaal dat van het kastje van KPN komt. Hoe moet ik het aan de praat krijgen en kan het wel?

Wat ik had gedaan is het KPN kastje aangezet en COAX kabel naar de EyeTV verbonden. Ik ging toen zoeken op zenders (analoog) en vond helemaal niets. Hoe kan ik de boel aan de praat krijgen?

Bijdrager
    MrHammond

Je zal ‘m via S-video of composite (via SCART, analoog dus) moeten aansluiten. Uit de lucht kun je alleen maar “Free to air” zenders digitaal krijgen (in NL de publieke zenders dus), analoge zenders niet meer. De antenne van het Digitenne kastje werkt dan waarschijnlijk niet zo geweldig, want die moet van stroom voorzien worden vanuit het kastje.

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt de handleiding en de FAQ al helemaal doorgespit?

Bijdrager
    Pixelpusher

Ik heb dit kastje (type: SMT-1000T) van KPN. Hoe sluit je deze dan aan met de EyeTV 250 Plus? Moet dat via Scart of kan dat ook met Coax?

Ik krijg helemaal geen beeld van het digitenne kastje op mijn iMac binnen. Dit zou ik wel moeten hebben volgens mij zodat het digitenne kastje ook kanalen kan zoeken.

Bijdrager
    Pixelpusher

Ja dat had ik dus al gedaan maar ik krijg geen beeld door. Hoe laat ik die EyeTV of het kastje van digitenne dan naar kanalen zoeken. Ik moet toch sowieso beeld door krijgen van het digitenne kastje op de iMac? Ik moet sowieso het menu hebben zodat ik kan zoeken of zie ik dit fout en moet de EyeTV zoeken naar kanalen? Volgens mij moet je het digitenne kastje ook gebruiken om dadelijk te zappen en dergelijke, toch?

Bijdrager
    Angelzilla

-edit-

Je kunt het Digitenne kastje gewoon aansluiten op je elgato dmv een coax kabel.

zie verder voor correcte uitleg het berichtje van Gfive

Bijdrager
    Gfive

Aansluietn via coax.
    TV kabel -> digitenne -> coax naar EyeTV -> EyeTV via USB naar mac. en met s-video naar TV.

Let wel je kan ALLEEN digitenne gebruiken om kanalen te kiezen.

Je EyeTV zal niets vinden met kanalen zoeken aangezien digitenne dit niet toelaat.
    (je hebt ook niets aan de TV gids nu, maar je kan wel opnemen)

Je zet digitenne aan en op een kanaal met beeld.
    (zou je even moeten testen rechtstreeks met je TV)

Dan vervolgens EyeTV opstarten en kanaal 3 of 4 kiezen , dan zie je het signaal van Digitenne.
    Als je nu de zender met digitenne veranderd zal je dat ook meteen op je EyeTV zien.

Hmm heb je de faq wel goed gelezen, staat het gewoon in.

In de faq staat dit:
    3) Premium Cable (using cable box first) – change channels using cable box
    4) Digital Cable (using cable box first) – change channels using cable box

en dit

If you’re using a cable box or satellite receiver, connected to EyeTV via a coaxial cable, then Auto Tune using “Antenna NTSC”. EyeTV will find the signal on channel 3 or 4.

Bijdrager
    MrHammond
    ”Gfive”

If you’re using a cable box or satellite receiver, connected to EyeTV via a coaxial cable, then Auto Tune using “Antenna NTSC”. EyeTV will find the signal on channel 3 or 4.

Voor de VS, niet voor Nederland, in Europa hebben we PAL. Verwacht je kastje ergens tussen kanaal 30 en 40 te vinden, waarschijnlijk ergens op kanaal 36, anders even handleiding raadplegen.

Maar waarom de moeite om het via een coax-kabel te doen? S-video geeft in jouw geval het beste beeld.

Bijdrager
    Pixelpusher

SVideo kan niet achterin dat digitenne kastje volgens mij. Ik heb de SMT 1000T.

Met SVideo werkt het toch precies hetzelfde, alleen zal de kwaliteit wat anders zijn? Ik kan dan nu toch alvast met COAX de boel aan de praat proberen te krijgen?

Bijdrager
    macjk
    ”Emiel

SVideo kan niet achterin dat digitenne kastje volgens mij. Ik heb de SMT 1000T.

http://images1.speurders.nl/images/41/4146/41466031_1.jpg

<Bewerkt door moderator: plaatjes niet quoten AUB.. plaats de url eventueel >

Met SVideo werkt het toch precies hetzelfde, alleen zal de kwaliteit wat anders zijn? Ik kan dan nu toch alvast met COAX de boel aan de praat proberen te krijgen?

Ik heb precies hetzefde kastje en sluit hem aan doormiddel van een scart converter met daarin 3 tulp stekkers en die prik ik dan in mijn eye-tv hybrid en dat werkt super al is het beeld minder dan wanneer ik met de eye-tv bijgeleverde spriet antenne naar nl 1,2 of 3 kijk dan is de resolutie hoger (en digitaal)

Bijdrager
    Gfive

@MrHammond

In de Faq staat dat ook, Ik had alleen geen zin om dit aan te passen, aangezien het faq gewoon gelezen kan worden..

Note that in Europe or Australia, PAL or SECAM will be mentioned instead of NTSC for the above tuning choices.

Bijdrager
    Gfive

begrijpend lezen is ook een vak….

want ook die uitleg staat gewoon in de FAQ.

If you’re using a cable box or satellite receiver, connected to EyeTV via composite (red, yellow and white) or S-Video, then go to the Controls menu and choose the correct input.

@Pieterr
    Blijkbaar hebben ze de handleiding en FAQ niet gelezen:-)

@Emiel Janson
    Uitleg staat in deze forum post en anders gewoon de faq lezen.
    Indien je engels niet goed genoeg is dan kan je altijd translate.google.com gebruiken……..

Bijdrager
    jurgen.

Mijn ervaring ermee is niet geweldig. Ik raad je het dan ook af om toch te nemen.:?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.