4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    patrick68

eyetv 200 firewire

Als dit niet het goede forum is, alvast mijn excuses. Ik heb een eyetv 200 firewire gekocht. En ik heb een I Mac 800 mhz 768 mb. Systeem OS X 10.3.4 . Heb de eyetv met een firewirekabel aangesloten op de I-mac. Maar mijn Mac weigert een firewire device te zien.

Ook als ik de software installeer weigert het installatieprogramma verder te gaan omdat er geen device is aangesloten. Volgens de gebruiksaanwijzing is een stroomadapter niet nodig omdat eyetv stroom via firewire betrekt. Desondanks werkt het niet.

Wie weet raad?

mvg,

Patrick

Bijdrager
    Rolf

Zeer typisch. Ik heb dezelfde EyeTV, en ook dezelfde machine (tot en met het interne geheugen toe)…..maar ik heb geen enkel probleem.
    Ik heb wel het idee dat het geheel met de laatste versie van de EyeTV software (1.5) stabieler en beter werkt dan ooit tevoren. Heb je dat al geprobeerd ? Aparte stroom hoeft inderdaad niet, maar heb ik toevallig wel (omdat de vorige software soms onbetrouwbaar was en ik toch nog een goeie voeding had liggen). Heb je getest of je firewire uitgang / kabel wel goed is ?

Bijdrager
    patrick68

Hoe kan ik dat testen? heb de eyetv ook op firewirepoort van een e-mac 700 mhz aangesloten, onder systeeminfo geeft ie alleen aan firewirebus.

Bijdrager
    pluche

die dingen die zg power van je firewirebus of uSB bus betrekken kunnen nogal wat problemen veroorzaken – ik heb dat ook meegemaakt met een audioconvertor van Roland
    mijn eerste advies: ofwel er een self-powered firewirehub tussensteken ofwel een eigen voeding op de 200
    vervolgens: je permissies eens repareren – dit heeft een invloed of het apparaat gezien wordt –
    en/of een andere (goede) firewirekabel testen; bijgeleverde FW kabels blijken nogal eens van “mindere” kwaliteit te zijn en volgens andere bronnen blijkt dit verantwoordelijk te zijn voor +- 90 % van alle firewire problemen ; koop een goede kabel bijv Belkin

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.