14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Dahlia

EyeTV

Ik heb net mijn USB EyeTv aangesloten. Ik lees in de manual dat je de lijst van zenders kan herordenen. Nu heb ik alles op willekeurige volgorde door elkaar staan, erg storend. Ik lees dat je de zenders in de lijst kan slepen naar een andere plek, lijkt me logisch ook. Helaas, het lukt niet.
    Heeft iemand ervaring/tips?
    Erg lastig ook dat je de tuning alleen automatisch kan uitvoeren, maar dit terzijde.
    Iemand ook ervaring met de beeldkwaliteit. je kan normal of high selecteren maar ik weet niet of dit echt kwaliteitsverschil oplevert. Op mijn powerbook scherm ziet het er niet super uit, wel als je het weer aansluit op je TV?

Dahlia

Bijdrager
    Marc

Met de Option toets ingedrukt op de zenderkanalen in setup kan je manueel een frequentie ingeven zodat je op die manier zenders in de gewenste volgorde kan zetten .

Bijdrager
    iDude

ik vroeg me af of jullie tevreden zijn met eyeTv.
    ik zit erover te denken om dit ook te gaan kopen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen

Bijdrager
    ruudvan

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van eye tv.

Bijdrager
    error

Ik gebruik ‘m al bijna een jaar. Zeer tevreden. je gaat echt anders tv kijken met zo’n buffer. De EyeTV software kan beter… en een deel van de functies werken helaas niet in Nederland (programmagids – de omroepen geven hier die gegevens niet vrij voor dergelijke online diensten).

Zelf gebruik ik een oude videorecorder als tuner omdat de interne TV-tunder van EyeTV in mijn woonplaats (Rotterdam) niet alle tv zenders kan vinden + het volume-niveau van de EyeTV-tuner is erg hard. Je kunt er ook een dvd-speler op aansluiten en zo dvd ‘converteren’ naar mpeg.

Zelden neem ik meer iets op op een VHS-tape… VCD is veel handiger.

Binnenkort eens kijken of de FireWire versie van EyeTV iets is…

Bijdrager
    MeesterPietje

Ik ben helemaal 8) weg van Eyetv: je kunt er prachtig speelfilms mee opnemen. 2 uur kost ongeveer 2 gigabyte in high quality mode. Werkt prima. Aanrader.

Bijdrager
    Dahlia

wil toch nog even terugkomen op de zenderlijst. Ook als ik options indruk kan ik niet de frequenties of de volgorde wijzigen. ik heb versie 1.3.1. omdat 1.3.3. niet voor de USB versie is. Zou het daaraan liggen? niet volgens de handleiding. Heeft iemand met de zelfde versie andere ervaringen?

Moderator
    Lucas Raggers

Je moet met de option toets ingedrukt bij setup ‘Options..’ indrukken met de muis. Snap je’m?

Dan komt er een geheim venstertje waar je de frequenties handmatig kunt invullen. Voor o.a. Rotterdam kun je ze hier vinden:
    http://upc.nl/frequencies_select.php

Zet wel telkens een nul achter de frequentie van UPC.

Bijdrager
    dimelot

Ik heb ook eyeTV, prima app, maar ik kreeg ook niet de volgorde aangepast. Op een of andere manier is de volgorde van de channels waarmee hij zoekt. Dus de 2,3,4, SO1 e.d. Volgens mij is het niet mogelijk dus om de volgorde aan te passen. En lang leve de afstandsbediening, kan je lekker zappen totdat je iets ziet wat je bevalt..

Bijdrager
    Dahlia

yep, gelukt. Alleen dan moet je dus handmatig alle zenders opnieuw invoeren, ookal gaat het je alleen om het herordenen, mopperdemopper.:?

Bijdrager
    Dahlia

wow, het is echt leuk speelgoed, die eyetv.:P
    Heb net de reclameblokken eruit gehaald en het samenvoegen gaat ook best snel. Wel erg onoverzichtelijk, de mappen en files die je vind via de finder. Niet dat je filmpje lekker duidelijk opgeslagen wordt. Ik ben nog niet zover dat ik een hoop materiaal heb opgenomen, maar hierop vooruitlopend: hebben jullie ervaring met het beheren van je bestanden die eyetv aanmaakt en het terugvinden ervan?

Bijdrager
    Marc

Meestal worden opgenomen films niet bewaard. Films worden gesplit en dan op een rw-cd gezet met toast als vcd. Kunnen ze makkelijk bekeken worden via de dvd player op tv.
    heb een dvd brander besteld nu, dus kan ik ze in één stuk gaan wegschrijven na het filteren van de reclameblokken.

Bijdrager
    Dahlia

hoe kan je langere programma’s/films splitten zodat het op 2 vcd’s te branden is? :?
    Ik heb toast titanium 5, by the way..

Bijdrager
    Jean Leleu

Ik heb beter ervaringen met de DVR van Formac, die heeft een firewire- aansluiting en je kan daar fullscreen aan perfecte kwaliteit bekijken. Voor de rest heb je dezelfde functionaliteiten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.