6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Yggdrasil

[Opgelost] Eye TV Hybrid: VHS, PS

Hey OMT-ers,

Ik zoek al geruime tijd naar een toestel om mijn digitale tv te bekijken op mijn mac en eventueel ook mijn PS2 aan te sluiten op mijn iMac (2,66 Ghz, 2GB Ram, 320 HDD, late 2008).

Nu kwam ik in de Switch een bakje tegen, de Eye TV Hybrid (€ 129). Na het doosje te hebben gelezen kon ik daaruit min of meer besluiten dat dit misschien mogelijk zou zijn. Op de website zelf staat er ook dat verschillende ‘devices’ ermee kunnen worden gekoppeld, maar ik zoek wat info omtrent het gebruik.

Ik weet dat er onder de OMT-ers mensen zijn die hiervan gebruik maken en daarom stel ik kort de volgende vraagjes:

• Kan ik mijn Playstation 2 hierop aansluiten (via de rode, gele en witte pinnen)?

• Kan ik mijn digibox (om digitale tv te kijken) hierop aansluiten (eventueel een distributiekabel)?

• Kan ik een VHS recorder er op aansluiten om via software de video’s om te zetten naar digitale bestanden?

En indien digitale tv mogelijk is via dit apparaatje, hoe gaat dit dan juist in z’n werk?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iJack

Ik heb er zo een liggen, je kan er een PS op aansluiten, geen probleem. Je digibox kan je alleen analoog aansluiten, je hebt geen digitale input op de Elgato Hibride. Video’s omzetten kan ook, met de bijgeleverde software kun je ook opnemen en converteren naar verschillende formats..

Bijdrager
    Yggdrasil

Bedankt voor het snelle antwoord!

Analoog? Houdt dat dan in dat ik een distributiekabel (kabeltelevisie) kan toevoegen, maar mijn digitale films (opgenomen via de digirecorder) niet kan afspelen?

Ik ben niet zo thuis in die termen..

Bijdrager
    iJack

Met analoog bedoel ik dat je er een standaard antennekabel ik kan prikken.. (zo een die uit de muur komt van je kabeltv provider)

Bijdrager
    iJack

PS: op de website van Elgato vind je ook veel info hierover…

Bijdrager
    Yggdrasil

Bedankt, heb het intussen gevonden. Morgen ga ik er meteen om in de switch!:grin:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.