4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    gekske

Extrene Harde schijf traag, foutmelding in systeemherstel.

Hallo mensen,

vraagje mijn harde schijf is tergend traag. Ik heb ‘m bijna 12 uur laten draaien en nog steeds was de schijf aan het voorbereiden. Nu heb ik wat rond gezocht op internet en las ik dat ik mijn schijf kon controleren op fouten met Schijfhulpprogrmma’s, wat ik inmiddels gedaan heb. Ik kreeg de volgende melding:

Ongeldige nodestructuur
    Het volume ‘Time Machine-reservekopie├źn’ kan niet helemaal worden gecontroleerd.
    Fout: Deze schijf moet worden hersteld. Klik op ‘Herstel schijf’.

Mijn vraag is nu wat het betekend als de schijf hersteld wordt? Ik wil tenslotte niet al mijn backups kwijtraken er staan nog erg belangrijke gegevens op. Kan ik de schijf zorgeloos herstellen?

(er was al een topic over de traagheid van externe harde schijven maar deze dateerde al uit 2007, vandaar dit nieuwe topic)

Bijdrager
    Hansi2124

Intussen is er weinig veranderd aan het gegeven “schijf herstellen”.
    Je externe hd is het waarschijnlijk aan het begeven, dus het is toch aan te raden om een nieuwe aan te schaffen. Maar dan van de nog te herstellen hd een back up, herstel die schijf voor zover mogelijk en back up zo vaak als nodig is op de oude externe hd en hou de nieuw gekochte achter de hand.
    Of neem de nieuwe gewoon gelijk in gebruik; dan neem je het minste risico.

Je vraag heeft overigens niets te maken met deze site of de podcast (je had je topic onder One More Thing geplaatst), dus heb ik het verplaatst naar het juiste subforum.

Bijdrager
    gekske

Allereerst bedankt voor het verplaatsen.

Verder geloof ik dat je je vergist het andere topic is niet van mij. Maar dat ter zijde.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met “intussen is er weinig veranderd aan het gegeven schijf herstellen” Eerlijk gezegd is mijn vraag ook nog niet helemaal beantwoord, want doet “herstel schijf” nu met mijn schijf?De schijf is overigens nog geen jaar oud en het aantal backups zal slecht om en nabij de 20 liggen, de schijf is pas voor en derde vol.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een schijf herstellen kun je zonder meer doen, je data blijft bewaart.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.