4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    EL Mystica

Extreme MakeOver Mac Edition :)

Ik heb hier bijna vier jaar een powerMac 2.7 Dual, en ong drie jaar een macBook. Gisteren had de macBook een hd-crash, dus heb ik er een andere laten instoppen, Leopard er opnieuw op gezet et voila. Het groot voordeel is dat ik nu alles mooi kan organiseren, opdelen en des meer.

Nu wil ik mijn powerMac ook eens mooi oppoetsen. Ik heb door de jaren heen al heel wat bestanden her en der rond gestrooid. Ik wil die nu ook in een mooie structuur gaan vast leggen.

Maar ik zit met een paar probleempjes.

1/ Mail bevat 8 accounts, met in totaal ong 3000 inkomende mails.

2/ Naast Macromedia Studio 8 en Adobe CS3 heb ik nog een heleboel andere programma’s die geregistreerd staan.

3/ Ik wil mijn oude bestanden mooi op een nieuwe plaats zetten na de poetsbeurt.

Hoe pak ik dat aan? Ik heb vanmorgen nog een time-machine back-up gedaan op een externe HD. Maar je kan met de immigratie-assistent enkel zaken terug op hun oude plaats zetten. Kopieer ik zoveel mogelijk eerst naar een andere HD en daarna manueel terug zetten?
    Hoe kan ik die programma’s over zetten? Sommige zijn freeware, maar andere zijn met licenties…
    Wat met iTunes. 3000 nummers, 2/3 is aangekocht via iTMS…

Ik had al zitten denken aan een tweede HD intern. doen of niet?

Advies en ervaringen zijn welkom …

Bijdrager
    –help

Het meest logisch is gewoon alle bestanden ordenen in de gebruikersmap. Zou niet echt weten waarom je er een tweede schijf zou bijzetten (tenzij je schijfuimte tekort komt uiteraard)

Wat is er mis met de locatie van waar de bestanden nu staan ?

Bijdrager
    EL Mystica

alles staat kriskras door elkaar. sommige dingen staan op de mamp-server, andere dingen in documents, massa’s dingen in download folders, andere zaken op bureaublad, … een rommeltje dus.

bovendien wil ik eens alle rommel van vroegere trials en freeware die ik niet gebruik deftig uitkuisen..

Bijdrager
    –help

Nou dan is het meest logische dat je dus alle bestanden gaat uitzoeken en bijvoorbeeld per catagorie indeelt in de gebruikersmap. Bijvoorbeeld een map “belasting” voor de (klaag)brieven naar de belasting, en een map “software” voor alle software waarvan je de installatie bestanden van hebt verwijdert. Verder ga naar je “Application” map en zoek daar de programma’s uit die jij niet nodig vind en sleep ze naar de prullenmand.
    Zoals je merkt is dit gewoon veel handwerk, en is een schone installatie totaal nergens voor nodig ! (het is geen Windows oid:evil: !) Aan het einde van de opruimactie klik rechtermuisknop op de prullenmand en kies voor “empty trash”. Indien je nog meer tips nodig hebt laat het even horen !

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.