2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    -nickx-

Extreem slechte connectie met iMac (niet met PB of Winpc)

Hello Guys,

Ik heb een kleine vraag. Voorheen zat ik op een locatie waar ik een internet verbinding had waar niet meer dan 300 KB kon worden gedownload. Nu zit ik op een locatie waar ik rond de 1000 KB kan downloaden. Ik ben ’t hele weekend in de weer geweest heb ook een nieuwe N router gekocht om het eea te testen maar ik heb een enorme slechte doorvoer.

Op mijn iMac heb ik signaal sterkte van bijn 100%
    Op mijn Windows PC 80 %
    Op mijn PowerBook ook een 90 %

maar op m’n imac krijg ik niet meer dan 300 KB (snelheid) gedownload soms zelfs maar 150 max. Ik weet niet wat ik moet doen of moet veranderen.

Het gebeurd zowel op MAC als onder Windows in Bootcamp. Kan of moet ik hier terug mee nar het service punt zijn er tools om wat te meten of te testen.

Graag jullie advies en of tips want ik wil wat dingen gaan downloaden maar op z’n manier hoeft ’t niet : )

Thnx

Bijdrager
    junkiesxl

Als je de PB naast de iMac zet heeft deze dan ook zo’n slechte verbinding ? Over wat voor een iMac gaat het ? (Dit om te weten welke Wifi kaart er in zit , b/g/n)

De router als eens gepingt en gekeken naar packet loss, scheelt dit veel over de verschillende machines ? (open terminal, en dan typen “ping ipadres router”)

Staat de iMac tussen veel andere elektronische appratuur wat het signaal zou kunnen verstoren ?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.