5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    maccane

extra videokaart met PCI slot ??

Hier is mijn probleem
    Ik ben aantal jaren al aan het videobewerking nu ook immers met HD materiaal heb hier voor powermac G5 dual 1.8Mhz met ATI 9800 pro met Apple Studio Display 17″
    De monitor die ik nu heb krijg ik al meer last van ruimte en wil hiervoor een andere grotere beeldscherm voor hebben.
    Aan de andere kant vind ik lastig om mijn Apple Studio display voor habbekras weg te doen en overweeg als tweede monitor te gebruiken.
    Ik heb hiervoor geen aansluiting meer op mijn videokaart en kijk naar een extra videokaart met PCI slot
    Zal een ATI 9200 PCI hiervoor voldoende zijn ??
    Hoe zit het met HD materiaal versus videokaart kan deze kaart ook grotere beeld schermen aan ??

Bijdrager
    Nikita

PCI heeft niet genoeg bandbreedte daarvoor… Bovendien is de Radeon 9200 ook niet bepaald een krachtige kaart meer te noemen. Heeft je PowerMac geen PCI-Express slot?

Bijdrager
    macjk

Een externe videokaart kan makkelijk een 17 inch scherm aansturen hoor als je op dat scherm maar niet super zware dingen gaat doen. De kaarten met een PCI aansluiting hebben wel minder bandbreedte dan AGP ( de voorganger van PCIe) het zal zeker wel werken hoor.

Bijdrager
    Outragemac

Een G5 Dual 1.8 heeft wellicht zelfs nog PCI-X ipv PCI-Express, maar is wel compatibel met gewone PCI-kaarten (mits 3.3 Volt ipv 5 Volt!)

Bijdrager
    maccane

Ok kan ik dan wel een tweede Apple Studio Display aansluiten
    Of moet ik dan ook een andere videokaart nemen dan de genoemde ATI 9200 met PCI
    Een nieuwe ACD is niet mogelijk verneem ik die heeft totaal andere aansluiting geen dvi meer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.