12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Extra venster in Finder

Als ik in Finder op de menubalk klikt op Archief en vervolgens op nieuw Finder venster dan bleef het oude venster staan en werd het nieuwe venster erbij geplaatst. Sinds kort heb ik dat niet meer en ik vraag mij af of ik iets gewijzigd heb of is dat te wijten aan de nieuwe versie Mojave?

Bijdrager
    fred44nl

met cmd + n krijg je een nieuw venster, met cmd + t krijg je een nieuw tabblad.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik wil echter geen nieuw venster dat het andere vervangt, maar een extra venter.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Vindplaats op 26 september 2018 om 16:47</p>
    Ik wil echter geen nieuw venster dat het andere vervangt, maar een extra venter.

dus dan bedoel je een extra tabblad.

Bijdrager
    Vindplaats

Zo kun je het ook zeggen, echter geen nieuw tabblad. Het andere venster moet je dan nog kunnen zien.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maar komt het nieuwe venster over het oude heen te staan of verdwijnt het oude helemaal? Dat zou je snel genoeg moeten kunnen bepalen door het (nieuwe) venster te verslepen op je scherm.

Bijdrager
    Vindplaats

Het slepen laat geen extra venster zien.

Bijdrager
    Vindplaats

Inmiddels heb ik het gevonden. Finder > Voorkeuren > Algemeen. Vinkje weghalen bij Open mappen in tabbladen, niet in vensters.

Bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    SvS

Met extra toetsencombinatie shift + cmd + N krijg je ook een nieuw venster. (los dus, geen tabblad)

Bijdrager
    jv65

<p class=”cite”>Vindplaats op 26 september 2018 om 20:12</p>
    Inmiddels heb ik het gevonden. Finder > Voorkeuren > Algemeen. Vinkje weghalen bij Open mappen in tabbladen, niet in vensters.

Bedankt voor het meedenken.

Deze instelling bepaald of je een map (door dubbel te klikken met cmd ingedrukt) opent in een nieuw venster of een nieuw tabblad. Met cmd + N open je (normaalgesproken) een nieuw venster, ongeacht of er wel of geen vinkje staat. Lijkt er dus op dat er bij jou iets anders aan de hand is.

@SvS

Met shift + cmd + N maak je een nieuwe map aan, geen venster.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>jv65 op 27 september 2018 om 10:58</p>

Deze instelling bepaald of je een map (door dubbel te klikken met cmd ingedrukt) opent in een nieuw venster of een nieuw tabblad.

Fout!

Bijdrager
    jv65

Open folders in tabs or windows
    Press the Command key while you double-click the folder.

The folder opens in a new tab or window, depending on your Finder preferences.

Tip: If the Finder toolbar and sidebar are hidden, double-clicking a folder without pressing the Command key opens the folder in a new window.
    To open a new Finder window without opening a specific folder, choose File > New Finder Window or press Command-N.

https://support.apple.com/kb/ph25244?locale=en_US

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.