6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    IMAC24

Extra schijfruimte maken in bootcamp

Ik heb nu bootcamp erop staan en vrije schijfruimte van 5 gb op windows. Dit is incl. windows. Nu wilde ik een game gaan installeren in windows en heb ik maar liefst 10 gb schijfruimte nodig. Nu is mijn vraag, Hoe kan ik extra schijfruimte maken of krijgen in windows. Ik snap er zelf weinig van, en ja als ik het eerder had geweten had ik wel wat extra gepakt toen ik bootcamp installeerde, maar ja das achteraf.
    Iemand enig idee hoe ik dit makkelijk kan oplossen???

Bijdrager
    jim.leeuwenakker

Gaat lekker of niet?

16 topics openen….

Bijdrager
    thugdre

parkingson waarschijnlijk.. bleef ie maar op dat knopje rammen..

OT: je kunt (volgens mij) de schijfruimte van een partitie niet groter of kleiner maken zonder hem te wissen.

Bijdrager
    tommy666

je kunt eens proberen met norton partitionmagic (installeren op de windows partitie) normaal zou dat moeten gaan zonder gegevens te wissen,ik heb het echter nog nooit geprobeerd op een schijf waar én OS X én windows op staat(er is nog geen versie van partition magic die op vista werkt,in dat geval de partitie van windows wissen en opneiuw je schijf verdelen met boot camp)

Bijdrager
    KingAchille

Mja, hier draait Windhoos ook op en ik heb al veel spijt dat ik mijn partitie niet kleiner heb gemaakt. De harde schijf van mijn Mac is véél te klein zo… En ik lastige is dat ik het niet meer kan veranderen zonder alle belangrijke data kwijt te spelen. Dus ik vrees dat je je BootCamp assistent opnieuw zijn werk zal moeten laten doen…

P.S: Hoe komt het dat ik via mijn Mac géén toegang krijg tot de HD van mijn Windhoos? Ik dacht dat je er normaal wel bestanden kon naartoe slepen en dergelijke meer…?
    Mvg,

Bijdrager
    dnhems
    ”KingAchille”

Mja, hier draait Windhoos ook op en ik heb al veel spijt dat ik mijn partitie niet kleiner heb gemaakt. De harde schijf van mijn Mac is véél te klein zo… En ik lastige is dat ik het niet meer kan veranderen zonder alle belangrijke data kwijt te spelen. Dus ik vrees dat je je BootCamp assistent opnieuw zijn werk zal moeten laten doen…

P.S: Hoe komt het dat ik via mijn Mac géén toegang krijg tot de HD van mijn Windhoos? Ik dacht dat je er normaal wel bestanden kon naartoe slepen en dergelijke meer…?
    Mvg,

je bestandssysteem is waarschijnlijk NTFS.. daar kan een Mac niet op kopieren maar wel van lezen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.