22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen0704

Extra ram voor game grid via bootcamp

Ik ben nu een paar maanden in het bezit van een 20” iMac (versie 2008) omdat ik eerst altijd widows had heb ik nog een spel over, racedriver grid. De specificaties van mij mac zijn: 1Gb ram geheugen, 2,4GHz Intel Core 2 Duo en een ATI Radeon HD 2400. Ik zit er over na te denken om extra ram te kopen omdat ik dat spel graag op mijn mac wil spelen en andere games die ik nog heb, ook natuurlijk omdat mijn mac dan sneller is. Nu draait windows zelf al langzaam dus dat spel zal wel niet werken.
    Ze raden voor het spel een Athlon- 64 Pentium 4 3.0GHz, 1GB ram en een ATI Radeon X1300 of NVIDIA Geforce 6300 aan. Omdat ik zelf allemaal niet weet wat sneller is vraag ik het ff en kon op het forum zelf hier ook niks over vinden. Maar kan ik dit spel op mijn mac draaien? zo ja, hoeveel ram is daar dan voor nodig, of kan mijn videokaart dat niet aan?

Bijdrager
    iJust

Domme vraag misschien: waarom probeer je het niet?

Je processor en grafische kaart voldoen trouwens ruim aan die vereisten.

Als je Windows XP draait, zou ook die 1GB RAM moeten voldoen.

Draai je Vista of 7, dan wordt het qua RAM wat krapper en moet je even de game proberen. Draait het niet lekker, dan kun je extra RAM overwegen.

Bijdrager
    KingAchille

Als je Bootcamp gebruikt, dan gebruikt de Windows de volledige configuratie van je Mac. Dus dan zal ie de 1GB ook gebruiken… Gebruik je VMWare of Parallels, dan moet je het aanwezige RAM delen met het Mac OS.
    Dus normaal kom je met je 1GB wel toe…
    Maar is dat het minimum of de aanbevolen hoeveelheid?

Bijdrager
    Jeroen0704

ik heb het namelijk al is geprobeerd met een anders spel need foor speed undercover via bootcamp. Die bleef af en toe hangen. Het was alleen geel legale versie volgens mij want ik had hem van een vriend geleend. was windows vista trouwens. Grid heb ik toen ook geïnstaleerd en die gaf een foutmelding als ik hem wou opstarten. maar met een legale versie zou het moeten kunnen? en 1 GB is trouwens die minimale hoeveelheid, aanbevolen is 2GB.

Bijdrager
    Jeroen0704

sorry het was nfs most wanted.

Bijdrager
    KingAchille

Mja, met illegale spelen moet je hier niet afkomen…
    Verder volg ik altijd de aanbevolen hoeveelheid RAM geheugen op. Met de minimum hoeveelheid kan je vaak enkel het spel draaien op de laagste settings. En daarbij, wat kost nu één latje RAM tegenwoordig nog:)

Bijdrager
    Jeroen0704

Het spel is gewoon legaal, alleen windows niet, had ik geleend. Ga binnenkort de echte versie kopen of lenen. dus volgens jou kan ik er het beste nog een latje RAm bijkopen. kost idd nie veel meer. Als ik dit koop bij apple zelf is het zeker goed maar die zijn €45,- voor 1GB. Het kan ook goedkoper tog?

Bijdrager
    KingAchille

NOOIT geheugen kopen bij Apple zelf. Je betaald je blauw…
    Goede tip:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=86467

Bijdrager
    Jeroen0704

dankje wel, had zelf net naar mijn reactie die link ook gevonden. bij mij staat bij de activiteitenweergave page-ins: 966.38mb
    en page-outs 410,27 MB das dan wordt het tog aanbevolen om extra ram te nemen. of juist niet:D

Bijdrager
    The_J

Ja, gewoon doen. Kopen, en gamen maar.

Bijdrager
    KingAchille

Je gaat er inderdaad geen spijt van krijgen:)

Bijdrager
    Jeroen0704

Oke, ik ga dus nog 1GB erbij kopen. Ik ben van plan om dit in een computerspeciaalzaak te kopen in Tilburg. Moet dit persee het zelfde merk zijn als die er al in mijn mac zit?

Bijdrager
    KingAchille
    ”Het

Weinig problemen in Macs:
    • Kingston KTA serie
    • Corsair VSA serie
    • Transcend TS4GAP686G
    • Crucial
    • MDT
    • GEiL GBA serie ( SODIMM )

Problemen in Macs:
    • Kingston KVR serie
    • GEiL DC serie ( SDRAM )

:wink:

Bijdrager
    The_J
    ”Jeroen0704″

Oke, ik ga dus nog 1GB erbij kopen. Ik ben van plan om dit in een computerspeciaalzaak te kopen in Tilburg. Moet dit persee het zelfde merk zijn als die er al in mijn mac zit?

Zie het lijstje hierboven.

Je moet wel SODIMMS gebruiken!

Bijdrager
    Jeroen0704

oke, en wat os SODIMMS dan?:)

Bijdrager
    The_J
    ”Jeroen0704″

oke, en wat os SODIMMS dan?:)

Wordt ook wel ‘laptopgeheugen’ genoemd. Is kleiner dan gewoon geheugen. De nieuwe iMac gebruikt nog steeds SODIMMS he.

Bijdrager
    Jeroen0704

oke, dankje maar ik heb niet de nieuwste imac maar die van de zomer 2008. heb ff op de site van apple gekeken voor het geheugen wat zij gebruiken en zij gebruiken SO-DIMM, ik neem aan dat dat hetzelfde is.

Bijdrager
    passenger

Bv. Kingston KTA-MB667/2G kost nog geen drie tientjes in de winkel, 1 GB kopen is zonde van je geld.

Bijdrager
    Jeroen0704

maar ik heb er al 1 van 1GB en das dan samen 2GB of is eentje van 1GB dan 2 van 1GB?

Lid
    Pepperonie

SO DIMM’s zijn kleiner dan “gewone” DIMM’etjes.

Bijdrager
    Jeroen0704

oke, daar was ik zelf ook net achter gekomen:wink: maar als het latje RAM wat er al inzit 800mhz is moet het latje wat e erbij stopt tog ook 800mhz zijn?

Lid
    Pepperonie

Je geheugen gaat dan draaien op de snelheid van het langzaamste reepje.
    Dus al stop je er iets bij wat 1066MHz draait, gaat ie toch op 800MHz draaien omdat die andere niet sneller kan. Al zou je er 667MHz reepje bij stoppen dan gaan ze beide op 667MHz draaien. De langzaamste is de bottleneck.
    Maar volgens mij kan jou iMac maar 667MHz draaien, dus dan is je mac de bottleneck. En blijft je geheugen, hoe snel het ook is, maximaal op 667Mhz draaien.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.