10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Extra ram Imac eind 2006

Hoi, ik wil mijn computer wat sneller maken. Ik dacht aan RAM-upgrade. Maar omdat de computer zo oud is. Is het moeilijk om goed geheugen te vinden. Ik wil graag 1x 2gb RAM. Iemand een idee waar ik die kan kopen?

PS. Zo goedkoop mogelijk graag!

Bijdrager
    stel maar

De witte iMac’s kunnen maximaal 3 GB adresseren. Dus het is zonde om er 2 x 2GB in te stoppen. 1 x 2GB is dus voldoende.
    Alleen de studenten versie en de eerste versie zonder Core 2 Duo kunnen maar 2GB adresseren.
    Ikzelf heb nog een nieuwe Kingston KTA geheugen module van 2GB van 667MHz PC-5300 liggen. Dus pm me bij interesse

Bijdrager
    jellepetje

Als dr nog iemand een 1gb DDR2 667mhz ram heeft liggen hoor ik het wel graag:) in mijn witte zit namelijk 2,5 en ik hou van afgeronde getallen;)

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

In mijn imac zit 1gb! Ruilen tegen de 1,5?

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Ik heb nog een oude pc liggen met 2gb ram er in. Maar dat is 800mhz en volgens apple moet er 667mhz in. Maakt dat uit of kan ik heb gewoon gebruiken? Verder zijn alle specs van de ram hetzelfde!

Bijdrager
    RobApple

Gaat niet werken. PC geheugen sowieso niet. Het moet specifiek geheugen voor Apple zijn.
    Type: PC2-5300 DDR2 2GB 667MHz SODIMM. (Apple Approved).
    SAMSUNG of HYNIX Factory Original hebben dit type ook.

Moderator
    unSOUND

PC geheugen kan prima werken in een Mac, als het maar dezelfde modules zijn. Maar in PC’s gaan vaak grotere modules, waar Apple de kleine notebook modules gebruikt… Haal je echter zo’n SO-DIMM module uit een PC, en is de snelheid compatible, zal hij prima werken.

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

OK! tanks! Ik heb er nu 3 gb in gezet en het werkt!

Bijdrager
    RobApple

@unSOUND

“PC geheugen kan prima werken in een Mac, als het maar dezelfde modules zijn.”

Hoe kan je zien, dat de modules hetzelfde zijn, bijvoorbeeld i.v.m. toleranties?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.