8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    djcriem

Extra ram 15" MPB 2011

Beste mensen,

Dit is mijn eerste post hier op omt, ik stel me even voor:
    Mijn naam is Danny, ik ben 17 jaar en ik zit momenteel op een grafische school.

Ik heb in juli mijn huidige mbp gekocht, ik heb standaard 4gb ram er in zitten, nu heb ik dus 3 vragen:
    1 Hoeveel ram kan het moederbord aan
    2 Kan ik het zelf inbouwen? gaat mijn garantie er niet aan? Ik heb ervaring met computers, dus ik weet wel hoe het erin moet
    3 zou het veel voordelen hebben? Ik doe voor school veel aan fotografie maar echt HEEL veel editing met full H.264 bestanden..

Hartelijk dank alvast

Bijdrager
    AppleStef

1. 16GB, maar dat is vrij duur. Je kan dan beter 8GB nemen (als dat genoeg voor je is).
    2. Je kan het makkelijk zelf inbouwen (zelf ook gedaan) en je verliest je garantie niet.
    3. Welk programma gebruik je voor editing? Ik denk wel dat meer RAM veel voordelen zal bieden.

Bijdrager
    Vassilli

Met Video Editing en foto’s bewerken is het erg lekker als je meer dan 4GB RAM hebt.
    En zo duur is 8GB RAM niet. Heb zelf voor 50 euro 8GB RAM gekocht voor in m’n iMac. Dus dat is te doen!

Bijdrager
    djcriem

Dankje voor je antwoord
    ik gebruik PremierePro en Aftereffects heel vaak, bij Aftereffects merk ik al dat ik niet op full rendeer kan zetten aangezien hij dan gewoon te langzaam gaat… Wat voor type staafjes moet ik erin doen?

Bijdrager
    djcriem

2×4? of 1 staafje van 8gb vassilli?

Bijdrager
    RobApple

Danny, van harte welkom op dit forum.

Het moederbord kan maximaal 2 x 8 GB DDR3 1333MHz SO-DIMM aan.

Ja hoor, Apple garantie blijft zoals het is.

Je kunt Upgrade kiezen voor: 2 x 4 GB of 2 x 8 GB.

Upgraden heeft wel degelijk zin gezien jouw gebruik, wat je aangeeft.

MacBook Pro verwerkt de gegevens aanzienlijk sneller en werkt comfortabeler.

Bijdrager
    djcriem

Dankje:) ik ga even rondneuzen!

Bijdrager
    Vassilli
    djcriem op 04 januari 2012

2×4? of 1 staafje van 8gb vassilli?

2x 4! Met After Effects ga je het zeker merken! Met Premiere ook, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.