6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Thmas

Opgelost (Extra) postbus in mail weghalen

Hee allemaal,
    Ik vroeg mij af of ik de map [Gmail] weg zou kunnen halen in Mail;

Deze postbus heb ik namelijk wel op mijn MacBook Pro, maar niet op m’n iMac, daar ziet het er namelijk zó uit:

Ik stoor me er nog al aan omdat hier élk ooit gekregen, verzonden én verwijderd bericht in blijft staan. Ik heb van alles geprobeerd in ‘voorkeuren’ maar vooralsnog geen oplossing gevonden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
    Thomas

Bijdrager
    madcat

je kan de mappen koppelen aan de juiste mappen van Mail (“mailbox -> use this for”)
    Daarnaast de “label” maps niet laten zien doormiddel van de “Advanced IMAP Controls” plugin in gmail (bij labels -> show in imap)

Bijdrager
    nookie

Control ingedrukt houden en op de map Gmail klikken.
    Verwijder postbus. Lukt dat wel?

Bijdrager
    Thmas

@madcat
    Het gaat er niet om de onderdelen van de postbus op een juiste manier in te delen, ik wil die postbus gewoon helemaal weg hebben en alleen inkomende post in kunnen zien. Waar kan ik trouwens de optie ‘Labels’ vinden?

@nookie
    Zomaar verwijderen ging niet, ik krijg dan deze melding:

In elk geval bedankt voor jullie reacties,
    Thomas

Bijdrager
    iep

Het verschil in configuratie kan misschien komen omdat de ene machine imap gebruikt en de andere pop3. In het begin werd Gmail namelijk middels pop3 geconfigureerd. Sinds Snow Leopard is dat met imap als ik het goed heb. De mappen die onder de map “[Gmail]” hangen kun je overigens niet verwijderen, dat zijn systeemmappen van Gmail zelf. Wat je wel kunt doen is wat madcat aanraadt, maakt het gebruik van Gmail een stuk prettiger (bijv. alle verzonden mails in dezelfde map dus ook via de webinterface terug te vinden!).

Bijdrager
    Thmas

Okee, dankjewel, dan moet het zo maar.
    Bedankt allemaal

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.