7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Col

Extra poorten router

Hej,

Ik heb een Experia Box V10. Daar zitten maar 4 LAN poorten op en ik heb er eigenlijk wat meer nodig.

Tegenwoordig heeft elk merk z’n eigen bridge die je moet aansluiten op de router en m’n poorten zijn allemaal bezet.

Hoe los ik dit op?

Moderator
    Night
    • Oplossing 1: Ethernet Switch (gigabit)
      – 1 kabel van switch naar Experia Box
      – Alle andere UTP kabels naar switch
      – WiFi blijft via Experia Box lopen
      – Kies voor een switch met voldoende poorten voor je behoefte
    • Oplossing 2: Router (gigabit)
      – 1 kabel van router naar Experia Box
      – Alle andere UTP kabels naar router
      – WiFi via Router
      – Experia Box moet in ‘bridge mode’ worden gezet
      – Kies voor een router met voldoende UTP poorten voor je behoefte
      – Kan overal geplaatst worden voor beter WiFi ontvangst, mits kabel naar Experia Box lang genoeg is
    Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    fatboysmart

Netgear GS108 (8 poorten) of Netgear GS116 (16 poorten) zijn prima probleemloze switches. O.a. Verkrijgbaar bij CoolBlue. Spreek uit ervaring met deze switches.

Bijdrager
    computer space

Sowieso kan het nuttig zijn om alles achter een switch te plakken, ook dat wat nu al in de experiabox zit. Ik weet niet hoe die bak geconfigureerd is, maar hws niet optimaal. Net als op je Mac staat hws standaard Jumbo frames uit en half duplex (zet beide ook aan op je mac bij netwerkvoorkeuren!)

Let even op de volgende zaken bij switches: ondersteuning QOS, Jumbo Frames, en een chip die een bandbreedte van 8Gbit heeft bij een 8 poorts switch (dan kan ie namelijk 4 paren full duplex met elkaar laten praten).

Ik heb drie stalen bakkies van DLink, iedere verdieping 1, die werken perfect.

https://tweakers.net/pricewatch/305606/d-link-dgs-108.html

Bijdrager
    iDEOwen

<p class=”cite”>computer space op 24 september 2018 om 01:35</p>
    Sowieso kan het nuttig zijn om alles achter een switch te plakken, ook dat wat nu al in de experiabox zit. Ik weet niet hoe die bak geconfigureerd is, maar hws niet optimaal. Net als op je Mac staat hws standaard Jumbo frames uit en half duplex (zet beide ook aan op je mac bij netwerkvoorkeuren!)

Let even op de volgende zaken bij switches: ondersteuning QOS, Jumbo Frames, en een chip die een bandbreedte van 8Gbit heeft bij een 8 poorts switch (dan kan ie namelijk 4 paren full duplex met elkaar laten praten).

Full duplex is onnodig om aan te zetten, aangezien ethernet vanzelf dmv auto-negotiation op full duplex  komt te staan als zowel de switch als ethernet adapter gigabit ondersteund. En gezien de ‘complexheid’ vraag van de poster, lijkt me Jumboframes/QoS etc. totaal niet relevant.

Bijdrager
    Col

Ok, ik ga dit even allemaal bekijken om te zien wat voor mij de beste oplossing is.

Bedankt alvast

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.