3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Extra partitie maken op HD van Imac

Maccers

Ik wil ubuntu op de imac zetten. Ik begrijp dat ik dan een partitie moet maken op de HD van de IMAC.
    Nu heb ik dit twee keer geprobeerd met disk utility (op deze manier)

At this point you need to make room for Ubuntu by shrinking the OS X partition. This can be done with various tools:
    In OS X Leopard (10.5.x), the Disk Utility is able to ‘add’ a partition to the durrent disk without completely repartitioning the hard drive. To use this method, start Disk Utility, (Applications > Utilities) Select the Hard drive to partition, and click the ‘+’ button to add a partition. You can then resize the partition to suit the amount of space you would like to use for Ubuntu. Don’t worry about the partition format (Mac OSX, UFS, etc), we will be reformatting the partition later.

maar krijg elke keer een foutmelding at er geen ruimte meer is

Wat doe ik fout?

gr cles

Bijdrager
    Pieterr

Ik vraag me af of dat altijd kan. Er zal dan in ieder geval met data geschoven moeten worden, vermoed ik. (man diskutil)

Ik zou als ik jou was eerst een (TM) backup maken van m’n hele schijf, dan nieuwe volumes aanmaken, en daarna OS X terugzetten.

http://www.macgeekery.com/tips/cli/nondestructively_resizing_volumes

Bijdrager
    –help

Waarom niet gewoon met bootcamp utillity ? daar heb ik het ook mee gedaan . gaat prima:)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.