6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnsnoek

Extra (non Mac) nVidia GPU in MacPro

Hoi Allemaal,

Niet al te lang geleden las ik dat het sinds Mountain Lion mogelijk zou moeten zijn om een extra (normale PC) grafische kaart van nVidia in je MacPro te installeren en te laten werken onder OSX zonder moeilijke firmware flashes oid..

Nu heb ik dit geprobeerd met een oudere GeForce 7300GS van XFX, maar helaas krijg ik het niet werkend. Hij wordt door OSX wel gezien, als zijnde “G72 board – p280h10” de G72 kan ik wel begrijpen, want dat is de chipset waar deze kaart op is gebakken… dus daar kan ik uit opmaken dat hij wel wordt gezien als juiste kaart. Maar ik heb niet de optie op beeld uit deze kaart te sturen.

Is er iets dat ik over het hoofd zie, of wellicht nog uit moet voeren wil ik uiteindelijk mijn desktop over 3 of zelfs 4 schermen kunnen sturen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    computer space

Waarom wil je een 7300GS? Dat is een oud beestje. Ik zou zeggen dat er genoeg originele en snellere (maar nog steeds traag) Pro 7300GT’s in de categorie gratis af te halen zijn wegens vervanging. Is ie niet te oud voor Mountain Lion support?
    Ik zou eerst eens een GT 640 oid proberen.

Bijdrager
    martijnsnoek

@ computer Space

De 7300GS had ik nog liggen, op de plank en lag te verstoffen. Hij hoeft geen hoofwaardige prestaties te leveren, enkel beeld. Ik wil hem gebruiken om mijn desktop te extenden in de studio, voor plug-ins, en deze simpelweg enkel weer te geven bij de instrumenten, dus hij hoeft echt enkel beeld te geven, meer niet. Dan voldoet deze prima denk ik.
    De pro draait als kaart momenteel ook nog gewoon een 7300GT dus niet veel verschillend.

Zou de 7300GS niet werken?

Bijdrager
    FloorvN

als je een PC video kaart in je mac wilt gebruiken moet je de Bios flashen !
    mac video kaarten bevatten EFI roms, en pc video kaartjes een Bios.

Er zijn diverse websites te vinden, waar je deze aangepaste Bios files kunt downloaden, en dan kunt flashen op je PC video kaart !

google eens !

welke versie van MacPro heb je ?
    tegenwoordig kan je al voor zo’n 40 a 50 euro een ATI 4870 kopen, deze is prima flashbaar voor je Mac Pro bijv. Tip !:P

Bijdrager
    G-Force

Deze kaart gaat niet werken, punt uit. Zorg voor een kaart die wel werkt, bijv. AMD Radeon HD 6870 of een recentere NVIDIA videokaart. Van recentere NVIDIA kaarten weet ik niet of ze werken in oudere modellen dan de MacPro3,1. Of gewoon een officiële kaart van Apple: AMD Radeon 5770 of 5870.

Bijdrager
    iep
    martijnsnoek op 29 april 2013

Niet al te lang geleden las ik dat het sinds Mountain Lion mogelijk zou moeten zijn om een extra (normale PC) grafische kaart van nVidia in je MacPro te installeren en te laten werken onder OSX zonder moeilijke firmware flashes oid..

Dat werkt niet voor alle kaarten, het gaat om een aantal specifieke kaarten van zowel AMD (ATI) en Nvidia. Met 10.8.3 is het allemaal weer ietsje beter geworden maar ook hier geldt dat het nog altijd om een beperkt aantal kaarten gaat. Let wel, kaarten die wel werken zullen dat pas doen bij het login scherm. Je zult dus een tijdje geen beeld hebben. Op sites als netkas.org vindt je meer info hierover. Als ik het goed heb werkt de kaart die jij hebt helaas niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.