7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jenner2006

Extra memory

Hallo,

Ik ben even wat gaan zoeken op internet en ik kwam een website tegen waar je voor een laag bedrag intern geheugen kon bijkopen. Nu is de vraag of je deze gewoon op een Mac werkt. Het gaat om het type: “Kingston ValueRAM 2GB 1066MHz DDR3 CL7 SODIMM Single Rank x8”

Website: http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?mpid=25596&artcod=34586

Weet iemand of dit gewoon een goed type is of dat ik toch naar een ander type opzoek moet gaan?

Alvast bedankt:)

Bijdrager
    Thoomas
    Jenner2006 op 19 augustus 2011

op een Mac

Wélke Mac? Kingston geheugen werkt voor de rest inderdaad prima met Mac, je moet alleen wel het juiste type geheugen hebben, niet elk willekeurig Kingston-geheugenreepje past erin, en dit is afhankelijk van je type Mac.

Kijk eens bij Apple-menu > Over deze Mac > Meer info…

Daar staat bijv. “iMac mid 2011” ofzo, we horen graag wat dat bij jou is.

Bijdrager
    robert1970

De snelheid van het geheugen is 1066. Dit geheugen zou het prima doen in een MacBook Pro.
    Voor een iMac is het geheugen te langzaam. Daar moet 1333MHz geheugen in.

Bijdrager
    janbergstra

Kingston biedt levenslange garantie. Ik heb er een keertje gebruik van moeten maken nadat een geheugenbankje het niet meer deed. Binnen een paar dagen werd er nieuw geheugen geleverd vanuit Engeland door UPS. Geweldige service, dus ik kies zelf altijd voor Kingston.

Jan

Bijdrager
    jacala
    robert1970 op 19 augustus 2011

De snelheid van het geheugen is 1066. Dit geheugen zou het prima doen in een MacBook Pro.

Voor een iMac is het geheugen te langzaam. Daar moet 1333MHz geheugen in.

hoeft niet, maar snellere geheugenbankjes passen dan wel aan aan de langzamere bankjes;)

Bijdrager
    Jenner2006

Ik heb een iMac late 2009. Dan moet ik een dus een net wat snellere kiezen.

Bijdrager
    Thoomas

Nee, voor de late 2009 iMac is 1066MHz voldoende. Je hebt 204-pins (belangrijk, geen 240-pins!) PC3-8500 geheugen nodig.

Toevallig heb ik dezelfde iMac als jou, en heb vorige week ook mijn geheugen van de computer geüpgraded. Ik heb toen dit geheugen gekocht: http://www.4allshop.nl/CMSA4GX3M1A1066C7

Het voordeel van dit geheugen t.o.v. Kensington ValueRAM geheugen, is dat die Crosair geheugen systeemspecifiek is, en het Kensington ValueRAM generiek geheugen is. Dat houdt in dat het Crosair geheugen speciaal voor de iMac is ontwikkeld (en daarop is afgestemd), terwijl dit bij het Kensington ValueRAM niet zo is. Met het Crossair geheugen haal je dus het maximale uit je Mac.

Het geheugen kost 20,55 euro voor 4GB. Daar heb ik toen 2 geheugenlatjes van gekocht, het maximale aantal wat in die iMac past, en zit nu met 8GB geheugen. Werkt uitstekend!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.