18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

extra lange tv kabel

Ik zit de laatste tijd vaak buiten te werken, ik koppel dan het hele systeem los (macmini) en zet het buiten neer..

Maar mooier zou zijn, als ik de macmini kan laten staan, en alleen mijn monitor naar buiten neem…
    Ik heb dan een kabel nodig van een meterje of 8, is dat er en heeft iemand dit?
    Mijn bluetooth toetsenbord haalt het in ieder geval..
    Ethernet kan ik ook makkelijk pakken vanuit de meterkast, dus het is eigenlijk alleen de tv kabel…

Sorry, ik kon niks vinden op het forum, maar via google kom ik wel meerdere hdmi-kabels tegen,..
    die ga ik maar eens bestellen..

Geblokkeerd
    Anoniem

Kijk eens bij Kleinspul.nl

Bijdrager
    Pieterr

Is een MacBook (eventueel met Screen Sharing) niks voor je?:lol:

Bijdrager
    wverveer

ik denk dat een kabel goedkoper is..

Bijdrager
    wverveer

bij kleinspul.nl 29.95 en bij voordeelkabels.nl 19.95…

ik heb volgens mij meer betaald voor mijn 3mtr versie..

Bijdrager
    Pieterr

Ik denk het ook.
    http://www.allekabels.nl/DVI-Kabels/15/1280/DVI-Kabel.html

EDIT: Je had zelf al wat gevonden zie ik.

Bijdrager
    Nikita

Bedoel je HDMI kabels? Hou er rekening mee dat de maximale lengte waarmee het signaal gegarandeerd wordt, ongeveer 5 meter is. Er zijn kabels van 10 meter verkrijgbaar, maar die werken niet altijd (als het signaal te zwak is, valt het gewoon helemaal weg i.p.v. dat je ruis krijgt zoals bij VGA kabels).

Verder; de zogenaamde High Grade kabels bieden weinig extra (een digitaal signaal is een 1 of een 0 en kan niet veranderen in een halfje; dus gouden connectors of volledig gouden kabels hebben eigenlijk geen zin, alleen materiaal dat wellicht minder weerstand biedt kan wat uitmaken), dus geef geen 70 euro uit aan een HDMI kabel, dan licht je alleen jezelf vrijwillig op:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Zoals Nikita zegt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

The maximum length of DVI cables is not included in the specification since it is dependent on bandwidth requirements (the resolution of the image being transmitted). In general, cable lengths up to 4.5 m (15 ft) will work for displays at resolutions of 1,920 × 1,200. This resolution will work even up to 10 m (33 ft) if a special cable is used. Cable lengths up to 15 m (50 ft) can be used with displays at resolutions up to 1,280 × 1,024. For longer distances, the use of a DVI booster is recommended to mitigate signal degradation. DVI boosters may use an external power supply.

Bijdrager
    Nikita

Precies:smile:

Bijdrager
    wverveer

Oke, dus ik kan zo’n goedkope 10mtr proberen, en hopen, en anders wordt het gewoon weer mijn macmini afkoppelen en verhuizen…

ik neem aan dat er nog geen video-hdmi is..(grapje, maar misschien iets voor in de toekomst)

Bijdrager
    Nikita

Video-HDMI…?

In elk geval; je kan voor 25 euro een 10 meter HDMI kabel kopen. Werkt het, dan is het mooi; werkt het niet, dan kost het je in elk geval niet de kop.

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    Thoomas

Aangezien je Mac Mini van 2009 is, heeft deze standaard geen HDMI aansluiting, alleen een Mini-DVI aansluiting. Om een HDMI-kabel te kunnen gebruiken heb je dus een Mini-DVI naar HDMI converter nodig:
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27610 (of leverde Apple deze toen standaard mee?)

Moderator
    Strifer

mwah, er zit zeker wel verschil in de kwaliteit van kabels… high grade kabels kunnen zeker een beter beeld geven dan een simpel kabeltje. de vraag is of het in deze situatie nodig is? ik heb een hele simpele kabel om af en toe wat filmpjes (van mijn foto toestel) van mijn macbook pro op mijn televisie te laten zien enzo. daar heb ik geen dure kabel voor nodig.

voor in de tuin zou ik zelf ook geen dure kabel (behalve als de dure kabel het beeld wel voor elkaar krijgt en een goedkope niet natuurlijk), maar ik heb dan ook geen tuin;)

Bijdrager
    computer space
    Strifer op 22 augustus 2010

mwah, er zit zeker wel verschil in de kwaliteit van kabels

Heb een keer een onderzoek gezien van DVI en HDMI kabels, en de grootste cheap-ass rommel deed het exact even goed als dure monster kabels. Dit verkoopargument is samen met analoog naar de prullenbak verwezen.

Bijdrager
    petethefreeze
    computer op 24 augustus 2010
    Strifer op 22 augustus 2010

mwah, er zit zeker wel verschil in de kwaliteit van kabels

Heb een keer een onderzoek gezien van DVI en HDMI kabels, en de grootste cheap-ass rommel deed het exact even goed als dure monster kabels. Dit verkoopargument is samen met analoog naar de prullenbak verwezen.

Het is inderdaad waar dat de monster kabels geen optimalisatie bieden tov goedkopere over kleine afstanden. Wat veel mensen hierboven in de discussie niet weten is dat er wel degelijk verval van het signaal kan optreden, ook al spreken we over digitale signalen.

In digitale signalen wordt aan het einde van alle datapakketjes een code meegzonden waarmee je computer kan berekenen of het pakketje dat daaraan vooraf ging ook goed is overgekomen en eventueel zelf fouten kan herstellen. Zoiets als een checksum. In een lange kabel waar digitale informatie doorheen stroomt, kan informatie verloren gaan, waardoor je computer de checksum niet kan reconstrueren of de data eraan vooraf niet kan reconstrueren of beide.

Wat je dan ziet zijn bij films e.d. stilstaande blokjes etc.. Goed geisoleerde kabels kunnen wel degelijk een invloed hebben op behoud van signaal, maar deze invloed wordt pas merkbaar bij iets langere lengtes in het gebied van 10 meter.

Bij korte kabels van 1,5 meter is het verlies van signaal dus so laag dat de foutcorrectie van je computer dit gemakkelijk kan herstellen. Het effect van een extra isolerende monster kabel is bij deze lengte dus verwaarloosbaar, maar kan bij lengtes vanaf 10 meter wel degelijk een verschil maken.

Ik heb een goede HDMI kabel bij Kabeltje.nl gekocht die over een lengte van 15 meter perfect geluid geeft. De kabel heeft geloof ik minder dan 30 euro gekost.

Bijdrager
    wverveer

vast een andere site…dan http://www.kabeltje.nl

Bijdrager
    petethefreeze

Kabeltje.com… Sorry…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.