8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    LeonG

Extra HDD in macbook pro

In mijn macbook pro (late 2011) wil ik graag naast mijn SSD 256GB een extra hardeschijf van 1TB plaatsen ipv de cd drive.
    Zodat ik wat meer ruimte heb voor mijn foto’s en video’s.

Maar.. ik heb er niet zo heel veel verstand van dus wil ik graag jullie hulp hierbij.
    Nu heb ik gehoord dat het ook mogelijk is om een externe hardeschijf in de macbook te bouwen, deze zijn goedkoper om aan te schaffen wat ik lees op internet.

Nu heb ik deze hardeschijf gezien (Buffalo (1tb). Het is een 2,5″ maar kan deze in mijn laptop?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een externe schijf gaat per definitie niet ín de computer:)

Inactief
    Anoniem

Een HD van 2,5 inch past er in elk geval geval. Je hebt wel een bracket nodig, waar je ‘m op monteert zodat je ‘m netjes in de drivebay kan bouwen. Vergeet niet dat je accu natuurlijk wel sneller leeg is, omdat de HDD ook aan je accu lurkt..

Geblokkeerd
    Anoniem

http://www.mcetech.com/optibay/

Inbouwen is tamelijk eenvoudig. Voor een meerprijs krijg je ook een USB-tray krijgt om je DVD-drive in te bouwen. Er zijn overigens genoeg anderen die soortgelijke oplossingen aanbieden.

Bijdrager
    computer space

Ik zou nooit een externe schijf gaan demonteren om daar de disk uit te halen. Fijne van zelf kopen is dat je weet wat je koopt. Als ik een el-cheapo USB powered 750GB schijf van 5 tientjes koopt weet ik niet welke 5400 toeren rommel ik binnen haal. Nee ik koop dan liever een Scorpio Black 7200 toeren voor 65-70€, maar dan weet ik ook dat ik top spul installeer.
    1 TB kan ook, maar wil je dan een rappe dan moet je aan de Hitachi of the Seagate Momentus XT (hibride met 8GB SSD). WD heeft alleen de 5400 toeren Blue schijven in groter dan 750. De scorpio is echter een hele fijne voor grote files. Het SSD verhaal van de XT is dan niet relevant, omdat je met grote bibliotheken toch steeds buiten de snelle cache komt, en de Scorpio is gewoon ongeveer de snelste conventionele 2,5 inch HD die ook nog eens heel stil is. Let ook op dat 1TB en groter soms ook dikkere schijven zijn. Je hebt 2,5 inch in 7, 9.5 en 12.5mm dikte. Kijk even welke diktes in de bracket passen.

Bijdrager
    Soulshaker

Leon , in die Buffalo zit een 2,5 sata schijfje.
    En mits de hoogte het toelaat (wat computer space al aankaartte) kan je die plaatsen.

Maar eenmaal dat je de behuizing opent is het gedaan met de garantie.
    Die externe schijven zitten vol met van die zegels en zal je verbreken.

Dus je hebt geen garantie meer op die behuizing en ook niet meer op de schijf.
    Die schijf kan dan wel een WD of seagate zijn , maar je kan er geen garantie bij heb claimen.
    Bij losse schijven heb je gewoon 2 jaar garantie

En neem nu juist dat HDD’s 1 van de minst betrouwbare onderdelen zijn van een computer.

Bijdrager
    Verdult

Je kan de Caddy ook halen bij caddy, scheelt weer een hoop verzendkosten ten opzichte van optibay. die heb ik er zelf ook inzitten.
    en, zoals de rest al zegt, ga geen externe hdd openbreken, koop dan gewoon een losse schijf.

Bijdrager
    vishaakje

Heeft iFixit daar niet het e.e.a. over online staan?
    http://www.ifixit.com/Guide/Installing+MacBook+Pro+15-Inch+Unibody+Late+2011+Dual+Hard+Drive/10986/1

Wel even checken dat je typenummer klopt voordat je met schroeven begint. Dit is ook een late 2011 model, maar een dubbel check kan nooit kwaad:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.