7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    applefan

Extra harde schijf(ssd) inbouwen in iMac

Ik wil op de plaats van mijn diskdrive een tweede schijf laten inbouwen in mijn iMac. Ik wil deze ssd drive laten fungeren als opstartschijf. De huidige harde schijf wil ik dan gebruiken als extra opslagruimte.
    Is dit mogelijk?

Henri

Bijdrager
    OMT-fan

Ja,

Ik heb in mijn iMac (mid 2010) een SSD op de plaats van mijn Superdrive geplaatst en daar alle programma’s opgezet (incl. El Capitan).
    Op de interne HD (1Tb) staan alle bestanden.
    Voor “het geval dat” heb ik een externe DVD-brander aangeschaft die via USB kan worden aangesloten.

Qua (opstart) snelheid een grote verbetering!!

Bijdrager
    Hyrax

Ligt eraan welke iMac je hebt. Het is niet in alle iMacs mogelijk namelijk.

Edit: Ik zie dat je schrijft dat je een Superdrive hebt. Bij deze (oudere) serie is het inderdaad mogelijk. Welke Mac gaat het over? Want je moet wel oppassen met welke Mac je het doet. Ik zou het persoonlijk niet doen bij een 2008-2009 serie, dat is het geld niet meer waard. Bij 2010 zou je moeten opschieten, want die zijn bijna vintage.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Hyrax.

Bijdrager
    applefan

Voor beide reacties, mijn dank.
    Het betreft een iMac 21,5 inch medio 2012.

Henri

Bijdrager
    makasa

Ik heb een ssd in mijn 2007 iMac en mijn 2007 MBP. Dat is het geld zeker waard. Draait nog prima op EC met slechts 4 Gb intern geheugen. Moet je uiteraard niet teveel gelijktijdig open hebben staan en erg zware bewerkingen willen doen. Maar voor veel zaken nog prima te gebruiken. Ik gebruik Photoshop nog en dat gaat ook best nog. Soms even geduld hebben.

Bijdrager
    applefan

Bedankt voor je reactie. Zo te zien moet het wel kunnen met mijn systeem , in aanmerking genomen dat ik ook nog in het verleden extra geheugen modules tot 8 gb geplaatst heb.
    Nog een vraagje: Ik wil el Capitan op de nieuwe ssd zetten. Kan dat met de procedure:

/systeemvoorkeuren/ssd ?

Henri

Bijdrager
    applefan

Ik heb ondertussen een transgene externe ssd geïnstalleerd OSX El Capitan er op gezet en als opstartschijf aangewezen. Alles functioneert prima. maar het opstarten duurt niks korter dan bij de oorspronkelijke harddisk.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.