16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Daan86

Extra geheugen macbook

1) Is 1extra gb geheugen een pré bij aanschaf van de zwarte macbook?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Er zit al standaard 1GB in en voor ‘normaal’ gebruik is dat wel voldoende. Alleen als je zwaardere programma’s wilt gaan draaien, zou ik het je aanraden.

Maar één ding, bestel het RAM niet bij Apple zelf, want dat is veel te duur. Dus gewoon je macbook kopen. En als je extra RAM nodig hebt, dan koop je dat gewoon ergens op internet.

Bijdrager
    aerosoul

ehmmmm.. dat kan je niet zomaar zeggen.

Het geheugen bij ’n apple reseller is vaak nieteens echt duurder en werkt zowiezo wel. Je kan het geheugen ook op internet kopennatuurlijk maar kijk dan wel echt wat voor geheugen je moet hebben. En probeer alleen Corsair of Kingston te kopen. Andere merken kunnen nog wel eens voor problemen zorgen in een mac..

Bijdrager
    aerosoul

maar dat was je vraag eigenlijk niet.

er zit 1gb nu in toch? Ik zelf zou het wel doen, maar is in principe geen pre. Weet niet hoe lang je ‘m al hebt, maar als je ‘m net pas hebt kijk even of het zo allemaal lekker loopt. Je kan dat geheugen altijd later nog kopen.

Bijdrager
    Daan86

Ik wil hem nog gaan kopen en ik bedoelde eigenlijk 1extra gb op de al bestaande 1gb dus 2gb in totaal.

sorry voor de onduidelijkheid

Bijdrager
    Geveke

Je kunt hem het beste met 1GB kopen, en er een tijdje mee werken. Als blijkt dat je meer nodig hebt koop je dat via internet, en verkoop je de modules die er nu inzitten.
    Als je de upgrade nu meteen bij Apple bestelt, betaal je de volledige nieuwprijs van de 2GB, en krijg je geen korting voor de 1GB die er al standaard in zat. Doe het later, en je kunt op marktplaats ofzo nog iets terugkrijgen voor de 1GB die eruit komt.

Voor de duidelijkheid: de MacBook heeft 2 geheugenslots. Als je hem met 1GB besteld zit er 2x512MB in. Met 2GB zit er 2x1GB in. Je kunt dus geen geheugen bijplaatsen, alleen vervangen.

Bijdrager
    JWB

Prijzen:

Alternate €99
    Apple €180

Bijdrager
    Marcski

per bankje, en je hebt er 2 nodig;)

Bijdrager
    jobwol

ik heb zelf geheugen uit Duitsland laten komen scheelde behoorlijk wat geld als je het vergelijkt met apple geheugen. En ik heb er geen spijt van. Mijn mac werkt nu ontzettend veel sneller.

Bijdrager
    Daan86

In een webwinkel? Zo ja heb je een link hiervan?

Dankje

Bijdrager
    excel20
    ”Marcski”

Dat is niet per definitie waar. Een vriend heeft een macbook, de lichtste, gekocht met 2x 256MB gekocht, en heeft slechts 1 plak vervangen door een gig, dus nu 1,25GB. Dat kan prima…

Bijdrager
    tiny

Het is in ieder geval wel ten zeerste aan te raden (door Apple zelf o.a. ook) om er ten eerste veel RAM in te stoppen. De grafische chip gebruikt ook van de RAM stripjs en, ten tweede, om in beide bankjes dezelfde RAM te doen. Zelfde grootte en zelfde merk.

Bijdrager
    Marcski

Het ging hier om een upgrade van 1 naar 2GB, en dan gaat die bewering wel dedelijk op

met 2 gelijke bankjes kan elke Core een eigen geheugenbank aanspreken

Bijdrager
    Slecht
    ”Marcski”

Zit standaard 1 bankje in van 1 gig…
    Dus je hebt er maar 1 nodig.

Moderator
    unSOUND

Fout.

Er zitten standaard 2 modules van 512 in.

Bijdrager
    Slecht

eer sorry dacht dat dit over de macbook pro ging :sealed:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.