12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbieKai

Extra geheugen Ibook g4.

Hallo Ik wil in mijn Ibook extra geheugen erbij plaatsen;Zijn er ook “slechte” geheugenmodules of kan ik bijv. bij Alterate gewoon een module met de overeenkomstige spec.halen?
    Alvast bedankt voor de reakties!

Bijdrager
    Nikita

In principe werken alle merken, kijk alleen uit naar het type (PC2700 o.i.d.). De meeste mensen hier gaan wel voor A-merken zoals Kingston omdat daar van bekend is dat het goede kwaliteit is etc. :)

Moderator
    unSOUND

ALS je bij Alternate gaat shoppen ( wat ik echt niet meer doe ), kijk dan voor een Kingston module, veel van andere modules werken niet goed samen met een Mac…

en kijk zoals Nikita zegt naar een PC2700 module. Deze is eigenlijk iets te snel voor je iBook, maar het blijkt dat iBooks hier veel beter mee overweg kunnen dan met de meeste PC2100 modules.

Bijdrager
    Thomassss

Weet iemand of het geheugen van Apacer ook geschikt is voor mijn iBook G4 1,33 ghz?
    (het zou gaan om een PC2700 SODIMM, wat normaal gezien toch voor de mijne goed is?)

thomas

Bijdrager
    Nikita
    ”Thomassss”

Weet iemand of het geheugen van Apacer ook geschikt is voor mijn iBook G4 1,33 ghz?
    (het zou gaan om een PC2700 SODIMM, wat normaal gezien toch voor de mijne goed is?)

thomas

Als de specs kloppen, zal het wel goed zitten lijkt me.

Bijdrager
    Thomassss

het is een 14″, dus eigenlijk de vorige generatie…

Bijdrager
    Tiesto

Ik heb een iBook G4 12″. Ik wil deze ook uitbreiden. Ik twijfel alleen tussen 512 of 1 gig erbij… Zal het veel uitmaken, laad ie dan bijvoorbeeld Photoshop sneller met 1 gig erbij (dus in totaal 1,5 gig)? Of zal 512 erbij genoeg zijn.
    Ik ga in de toekomst veel doen met digitale fotobewerking op mijn iBook.

Bijdrager
    Nikita
    ”Tiesto”

Ik heb een iBook G4 12″. Ik wil deze ook uitbreiden. Ik twijfel alleen tussen 512 of 1 gig erbij… Zal het veel uitmaken, laad ie dan bijvoorbeeld Photoshop sneller met 1 gig erbij (dus in totaal 1,5 gig)? Of zal 512 erbij genoeg zijn.
    Ik ga in de toekomst veel doen met digitale fotobewerking op mijn iBook.

Zelf niet zo’n ervaring met zwaar Photoshop werk, maar als je zwaarder werk doet, geldt de regel “Hoe meer, hoe beter”. Op zich kan je er het beste gelijk maar 1 Gig bij zetten, dan ben je in elk geval wat meer voorbereid op de toekomst. Volgende versies van software zullen waarschijnlijk meer geheugen gaan vragen, dus…

Bijdrager
    Len

Twee keer een Kingston chip aangeschaft, twee keer binnen een week verrot of meteen.

Kan pech zijn, maar ik ga nu voor het goedkoopste spul, en dat werkt tot nu toe erg goed, zo’n A-merk zegt overduidelijk niets. Ook in een nieuwe Mac heb ik tot twee maal toe een kapotte chip op de garantie moeten laten vervangen (ook allemaal in de eerste week, als zo’n chip werkt gaat ie vrijwel nooit stuk).

PC2700 RAM is gewoon backwards compatible met lagere snelheden. Voordeel is dat deze chips over het algemeen koeler blijven omdat ze voor een hogere snelheid ontworpen zijn.

In mijn mini en G4 gebruik ik PC3200 RAM. Dat is op dit moment het goedkoopst. Gemixt en merkloos is geen probleem hier, en het wordt niet heet. In de mini heb ik “GEIL” (ja, ’t is Duits) chips met heatsink zitten, werkt ook prima en de heatsink beschermt de print ook tegen statische ontlading als je hem aanraakt. En het kost geen drol. Bij Apple zou ik 300 euro kwijt zijn voor een 1 GB chip.

Bij de Mac24 shop hebben ze PC2700 1 GB chips voor €170,- incl. BTW en 512 MB chips voor €63,- incl.
    Natuurlijk zijn er goedkopere winkels, Geheugenkopen.nl heeft een 512 MB chip voor 44 euro incl. maar geen 1 GB PC2700 SO-DIMM.

Bijdrager
    MaartenB

Misschien een ‘oude koe’, maar was er niet ooit melding van problemen met de iBook en de 12″ PowerBook bij meer dan 1 GB RAM?

Bijdrager
    Jello
    ”MaartenB”

Misschien een ‘oude koe’, maar was er niet ooit melding van problemen met de iBook en de 12″ PowerBook bij meer dan 1 GB RAM?

Je moet eventjes opzoeken hoeveel RAM je bakje aankan.
    Bij de meeste iBooks is dit 1 GB + intern RAM.

Zo heeft de generatie van 1,2 GHz een intern geheugen van 256 MB RAM, en kan die max 1,256 GB aan.

Bijdrager
    Paultje

Ik zou ff langs een Apple Store gaan als die in de buurt zit. Weet je 100% zeker dat je het goede geheugen hebt en het is gewoon een normale prijs. Had ik toen ook gedaan. Ze plaatsen het ook nog eens kosteloos in je iBook, scheelt je ook weer.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.