11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Fireman

[extra buffer ]power book -> airport express

Ik heb een power book G4 waar iTunes en een zooi muziek op staat. Ik heb ook een AE wat mijn router is en tevens het streamen regelt naar mijn versterker ( digitaal ) dit alles controleer ik met de iPod Touch.

Nu is het zo dat het geheel prima werkt en een pracht geluid geeft.

Echter, soms valt ‘ie even uit als er een nummer speelt. Dus totaal geen geluid.

Ik denk dat de overdracht dan 0 is. Bestaat er een soort buffer ( kan je dat instellen?? ) dat ik kan vergroten zodat de muziek door kan blijven streamen?

Bijdrager
    Pieterr

Niet dat ik weet. iTunes streamt continue zo’n 130 KB/s (Apple Lossless Compression) naar je AirPort Express. Zie ook dit draadje: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=138712

Heb je nog andere software draaien die je netwerk gebruikt (bv p2p)?

Bijdrager
    Fireman

Bedoel je bijvoorbeeld als er op een tweede PC download activiteiten aan de gang zijn?

In totaal heb ik twee computers ( een PC en de power book ) en mijn iPod Touch in het wifi netwerk zitten. Wat kan het nog meer zijn?

De AE werkt als router en als “doorgeefluik” van mijn muziek. Kwaliteit is prima.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Fireman”

Bedoel je bijvoorbeeld als er op een tweede PC download activiteiten aan de gang zijn?

Bijvoorbeeld. Of “buren” die meeliften op je draadloze netwerk. (Ik neem aan dat je WPA2 hebt aanstaan)

Bijdrager
    Fireman

Ik heb idd WPA2 aan staan.

Mijn PC op de eerste verdieping staat wel af en toe te downloaden ( zeg maar [size=7:9be8248dc5]heel veel heel lang op 10 Mbit[/size:9be8248dc5] )

Kan dat uit maken.

Bijdrager
    Pieterr

Probeer het eens. Zet de downloads op je PC eens een uur uit, en kijk of je dan nog dropouts in je audio hoort.

Of ben je nog andere dingen op de Mac aan het doen waar iTunes op draait? Een groot bestand op schijf opslaan bv?

Bijdrager
    Robbes

ik heb exact hetzelfde! Mijn itunes flikkert er ook uit het op moment dat ik iets download…. ik vermoed dus dat het aan het downloaden zal liggen die de airport dan ‘wegdrukt’.

Bijdrager
    Fireman

Er is dus geen mogelijkheid om het streamen “voorrang” te geven op het WiFi ??

Bijdrager
    Joris101

Ik vraag me precies het zelfde af Fireman en Robbes!

Nou heb ik eindelijk een snelle internet verbinding…. en dan valt mijn muziek de hele tijd weg als ik aan het downloaden ben!
    Erg irritant!

Iemand daar een oplossing voor?!

Bijdrager
    Joris101

Oh, overigens weet ik wel dat je bij “iTunes -> Voorkeuren -> Geavanceerd” de buffergrootte kan instellen….
    Maar dat heeft dus geen enkele zin als je je netwerk constant hoog belast; op de één of andere manier komt iTunes er dan gewoon niet meer tussen door…..

Bijdrager
    Nietzman

Newsreaders en torrentclients kun je gewoon afkappen lijkt me.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.