6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

extra account met beperkte privileges?

Mijn hoofdaccount geeft me uiteraard toegang tot alles en laat me alle handelingen toe . Ik vermoed dat ik dat ook mijn root kan noemen?

Ik wil nu echter het volgende doen:
    Het wachtwoord van deze account veranderen. Ik geloof dat ik dat gewoon via de voorkeuren>gebruikers>wachtwoord kan doen. Zijn er bepaalde
    zaken waar ik dien op te letten?

Ten tweede wil ik een extra account maken, waarmee geen nieuwe programma’s kunnen ge├»nstalleerd worden ( doet mijn zoon van 9 soms onbewust) en waar bepaalde programma’s ontoegankelijk zijn ( in dit geval MSM).

Is dit mogelijk .
    THX
    johny

Bijdrager
    Sascha

Kort en bondig: ja.

Moderator
    Strifer

Hoi Johny,

Het wachtwoord van je eigen account verander je via de systeemvoorkeuren > accounts > je eigen account en klik dan op de knop ‘wijzig wachtwoord’. Eventueel moet je dit paneel nog even ‘unlocken’ door te klikken op het slotje links onderin voordat je veranderingen aanbrengt.

Een extra account voor je zoon waarbij je bepaalde dingen instelt is mogelijk, kies dan niet voor een standaard account, maar voor een ‘beheerd met ouderlijk toezicht’ account.

Bijdrager
    Johnyw

Das allemaal gelukt, alleen lijkt het me dat programma’s installeren met de nieuwe, onder ouderlijk toezicht geplaatste account, niet kan verhinderd worden ?

Bijdrager
    sally

Zo lang je zoon het wachtwoord niet kent, kan hij niets installeren.

Bijdrager
    hamkaastosti

Het ligt aan de definitie van installeren

als je bedoelt van programma’s downloaden in dmg formaat om het downloaden van pkg bestanden

zover ik weet kan je er niks aan doen om dmg bestanden te downloaden en om uittevoeren

pkg is een ander verhaal hiervoor moet je het wachtwoord hebben en als je dat niet geeft is er niks aan de hand

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.