5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Psmiles

Externe WD Book Studio verdwijnt steeds

Mijn WD Book Studio verdwijnt steeds van mijn desktop. De melding is: Schijf onjuist verwijderd.
    Vervolgens moet ik de schijf dan loskoppelen en weer ankoppelen om hem zichtbaar te maken; vaak helpt alleen ‘schijf herstellen’ via Schijfhulpprogramma of het gebruik van DiskWarrior.

Opvallend is ook dat regelmatig gebeurt als ik een groot bestand wil schrijven, of via FCP de schijf gebruik.

Is dit probleem bij iemand anders ook bekend?
    Ligt het aan Maverick misschien?

Bijdrager
    FotoDirk

Er was een probleem met WD en Mavericks. Dus best op zoek gaan naar de laatste nieuwe firmware versie voor jou disk op hun site. Ze hebben normaal een installer die dat voor je doet.

Bijdrager
    nookie

Die update heeft niks te maken gehad met de firmware van de schijf, maar met software van WD.

Bijdrager
    janbertwedman

Dat komt omdat dat kloteding telkens in slaap gaat,dat schijnt goed te zijn voor het milieu.
    Gebruik hem nooit als scratch-disk met FCP.

Bijdrager
    Psmiles

@Fotodirk, @Nookie: ik heb zojuist de laatste firmware geupdate. De zgn. hulp-software van WD had ik al een tijdje geleden gewist.

@Janbertwedman
    Problemen zijn pas recent, dus ik vermoed dat het toch iets in de schijf zelf is. Of vanwege Mavericks.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.