6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    weazel

externe videocamera aansluiten op iPad 2

Ik vind het gek (of eerder bizar) dat er op dit onderwerp zo weinig heldere informatie te vinden valt, maar ik zou willen weten of ik een externe videobron kan aansluiten op een iPad 2.

Ik hoor allerlei verhalen over de Camera Connection Kit die Apple levert voor de iPad 2. Je kunt hier dus blijkbaar je fotocamera aanhangen en dan je foto’s bekijken die op de camera staan. Wel leuk allemaal, maar veel interessanter zou ik het vinden wanneer ik live videobeeld uit mijn camera (Canon 5D) zou kunnen zien op de iPad. Als een soort externe webcam dus.

Op die manier zou ik ‘m als externe afkijkmonitor kunnen gebruiken.

Is er iemand die weet of dit mogelijk is?

BvD, Jeroen

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

Dat wil zeggen; er is iemand die dat weet. En dat ben ik.:wink:

Maar nee; dat kan niet.

Bijdrager
    Chorro

Liveview op de iPad? Jazeker dat dat bestaat, kost alleen m.i. een godsvermogen en je moet een DSLR hebben van Nikon of Canon. Maar daar zit je met je 5D wel goed mee. Zorg wel dat je je laptop bij je hebt en een router (kan in theorie ook een Airport Express zijn), die dient als server.

Bijdrager
    KarelWillem
    Chorro op 18 april 2011

…Zorg wel dat je je laptop bij je hebt en een router (kan in theorie ook een Airport Express zijn), die dient als server.

Ja, handig.:lol:

Dan kan die LiveView ook wel op je laptop.

Bijdrager
    Chorro

Ik heb de ‘lite’versie voor de iPhone en moet zeggen dat ik hem wel ideaal vind in de studio. Kan inderdaad dan ook op de laptop zelf, maar een iPad/iPhone is mobieler en scheelt daar echt een hoop mee.

iPad versie vind ik te duur, ik vind het die 40 euro niet waard. De liteversie voor de iPhone was 1,60 euro.

Bijdrager
    weazel

Het komt me natuurlijk echt niet op een paar tientjes (40 euro, kom op zeg).
    Maar als ik er een laptop en een router naast moet hebben, dat heeft natuurlijk geen zin.

Ik dacht: gewoon een videokanaal via USB in die iPad rammen, en klaar. Maar als dat al niet mogelijk is valt de geavanceerdheid van dat apparaat me toch wat tegen.

Maar dank voor jullie reacties:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.