3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

externe USB schijf aan Time Capsule mount niet vanzelf

Als ik een externe usb schijf (met mijn iTunes bibliotheek) in de Time Capsule prik dan kan ik die draadloos benaderen. Als ik hem verwijder door het harddisk icoon in de prullenbak te gooien en de schijf uitzet dan wordt hij bij het aanzetten van de schijf niet opnieuw herkend. Alleen als ik de usb stekker uit de time capsule trek en er weer in steek wordt hij weer gezien. Is dat normaal?
    Kan ik misschien beter de schijf gewoon uitzetten zónder hem te unmounten?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Edwin377″

Kan ik misschien beter de schijf gewoon uitzetten zónder hem te unmounten?

Dit moet je in ieder geval niet doen. Tijdens het unmounten kan er nog data naar de schijf weggeschreven worden die nog in het geheugen van je computer is opgeslagen.

Hier staat wat uitleg:

1) Yes. (I’m assuming an HFS+ formatted drive.) Just plug it in and use Airport Utility, make sure it shows up under the Disks tab, then switch to the “File Sharing” sub-tab and Enable File sharing. It should now show up as an AirDisk on the Time Capsule.

Oh, for bonus points, mount the drive, then go to the Accounts tab in System Preferences, pick your user, go to the Login Items tab and click the +, add the AirDisk in and it’ll auto-mount when you log in.

Bijdrager
    Edwin377

ondertussen heb ik wat tips van iemand anders gekregen:

de schijf unmounten op de mac heeft geen zin; hij is als het ware gemount op de TimeCapsule dus daar moet ik hem ook unmounten. Met de Airport Utility dus.

Dat automatisch starten bij het inloggen wist ik al.

Kortom; een usb-schijf moet ik ofwel aan laten staan ofwel unmounten met de airport utility

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.