5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    costyboy1983

externe usb hdd, niet herkend

ik heb enkele harde schijven extern aangesloten via usb 2.0 aan een Conceptronic, belkin en sweex hub. Geen enkele van deze hubs tonen mijn harde schijven op desktop. Als ik de harde schijven rechtstreeks aansluit op mijn mac mini toont hij die wel. Ik sluit 2 hubs aan met externe voeding en de sweex zonder.

Ik hoor de schijf nochtans niet piepen. Dus voeding tekort zou ik niet kunnen omschrijven als een probleem. Een klein detail; het betreffen 2,5″ harde schijven met een usb kabelke waar twee uiteinden aan zijn. Een kort en een langer. Waarschijnlijk voor extra voeding.

Maar tot zover werken ze wel toch niet op de hubs.

Zijn er comptabiliteitsproblemen gekend?

alvast bedankt

Bijdrager
    Beech

Start je Mac Mini eens op terwijl alles is aangesloten.

Bijdrager
    1984

Heb je een ander usb apparaat geprobeerd aan die hub.? (muis of wat je hebt liggen)

Bijdrager
    iMad

Kabel met twee uiteinden wordt vaak gebruikt voor schijven zonder voeding, die dus 2 usb poorten nodig heeft om genoeg voeding te kunnen krijgen.
    Je kan eens een PRAM reset uitvoeren om te kiek of dat iets oplost.
    Maar hoeveel hubs en hoeveel schijven sluit je tegelijk aan?

Bijdrager
    costyboy1983

Hoi, sorry voor het late antwoord: was met vakantie.

Ik herstart met alles aangesloten en wat blijkt, hij hapert bij een wit scherm. Pas als ik de usb hub verwijder verschijnt het apple logo.
    Ik herstart nu met alle drives 1 voor 1.

Hij blokt weer bij de hdd case van conceptronic usb 3.0!

Ik stak voor de zekerheid een andere hdd in en hij deed het ook niet.

Dus die case was een probleem. Raar, pas nieuw. Kochtvme an maar en nieuwe van sweex en werkt veel beter.

Ik sluit nu 4 3,5inch hdd extern aan en 4 2,5inch hdd extern aan. Daarnaast nog 5 randapparatuur zoals mui, printer, eid, …

Hoeveel kan een mini eigenlijk verdragen?

Thx

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.