11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

Externe toegang via Internet; server opzetten?!

Beste maccers,

aangezien ik echt een leek ben op dit gebied, deze vraag.
    Ik heb een groot bestand (zo’n 350MB) dat ik naar een vriendin (met Mac) wil versturen. Via e-mail gaat dit niet, en dus bedacht ik dat het wellicht ook wel met een externe toegang tot mijn Mac door haar moet kunnen. Kan dat, en hoe zet ik dat op? Onder Delen -> externe toegang maak je een ftp-server aan, maar iets zegt me dat die alleen lokaal, dus binnen het eigen netwerk werkt (en zij zit niet binnen dit netwerk). Dus een andere methode? Wellicht heel simpel, maar kan iemand me helpen?

Thanks!

Bijdrager
    www.project-euh.com

Je kan in je router of modem (afhankelijk van je setup) je externe IP adres koppelen naar je interne IP-adres. Zie portforward.com

Maar misschien ook fijn: http://www.senduit.com Kan je een groot bestand uploaden, dan de link naar die kennis sturen en zij haalt er er weer af. Scheelt je een hoop gedoe.

Bijdrager
    Yaris

http://www.yousendit.com/

Klant ontvangt een mailtje met een aanklikbare link en downloadt via z’n browser, zelf ontvang je een cc hiervan.
    Veel hogere downloadsnelheid, mail protocol is veel trager en veel grotere bestanden mogelijk dan via de mail.

Neem eventueel een betaald abonnement dan kun je het helemaal customizen.

Bijdrager
    svan

Hm…interessante links, maar voor de gratis versie geldt een max upload van 100MB. En ik ga dit waarschijnlijk niet met regelmaat doen, dus betalen ook niet :-).

Bijdrager
    back2mac

Moet het via de digitale snelweg ?
    Dan is
    – NAT en portforwarding een oplossing.
    – je macbook in een DMZ zetten ook mogelijk. (zitten wat risico’s aan)

Anders:
    Bestand op de externe lacie, kopje koffie drinken bij je vriendin, aansluiten op de mac van je vriendin, klaar en nog gezellig ook. Maar dit is natuurlijk een alternatieve oplossing en wellicht niet een antwoord op je vraag.

Bijdrager
    svan

Hm…toch wel ingewikkeld dus…
    Ik denk dat het de alternatieve oplossing, met de kop koffie wordt.

Verbazend toch, dat het niet zo eenvoudig is dit te doen. Qua beveiliging wel te begrijpen, maar had het niet verwacht..

Bijdrager
    iJoost

Zet het bestand gewoon even kort in een directory op je iegen web site.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat jij en ik een eigen site hebben met grote storage space zegt natuurlijk niet veel over de rest van dit forum iJoost:)

Zelfs veel mensen met een eigen website komen niet boven de 200MB aan storage space uit.

Ala, dat Dreamhost nu 200GigaB geeft, okay;)

Bijdrager
    iJoost

Weet ik veel. XS geeft standaard 200 Meg… zie ik. Misschien valt het wel te zippen of in tweeen te splitsen. Ach en anders brand je het op een CD en stop het in een envelop.

Bijdrager
    JobKuipers

Misschien heb je wat aan deze site
    Succes

Groet,
    Job

Bijdrager
    Marius1976
    ”cailin

Dat jij en ik een eigen site hebben met grote storage space zegt natuurlijk niet veel over de rest van dit forum iJoost:)

Zelfs veel mensen met een eigen website komen niet boven de 200MB aan storage space uit.

Ala, dat Dreamhost nu 200GigaB geeft, okay;)

Dat valt dan ook nog vies tegen.

Ik heb een opslag van ruim 380 Giga Byte en een Data Transfer maandelijk van 3800GB.

En dat, inclusief een .nl domeinnaam, voor slechts 6,35 euro /maand.

http://www.servage.net

check it out.
    Marius

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.