4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    vanWoods

externe text met afbeeldingen

Is het mogelijk om afeeldingen tussen de tekst te plaatsen die extern is ingeladen?

Ik heb wel iets gevonden om html pagina’s in te laden in flash dus als het niet kan via een extern textbestand dan moet ik het maar zo doen!!

Bijdrager
    WebJ

Het is mogelijk om in Flash afbeeldingen van buitenaf in te laden, bv. uit de een map /afbeeldingen op je website. Vraag me niet het hoe en wat, dat leren we nog wel een keertje bij Multimedia op school (we zijn nu met Actionscript bezig dus grote kans dat we het binnenkort krijgen). Ik weet iig wel dat het mogelijk is want op de website van onze Multimedia-docent heeft hij zelf zoiets gemaakt. Of het ook mogelijk is om het tussen teksten te plaatsen weet ik niet, je zou eens een tutorial op FlashFreaks.nl moeten kijken. Je kan wel HTML-extern inladen, zoals de <b> en <i> code, hoe dat zit met afbeeldingen weet ik niet.

Bijdrager
    djenzo

je kunt text inlezen zelfs met html commandos.
    Echter zijn er een aantal beperkingen zoals tabellen, plaatjes e.d.

Je kunt wel plaatjes extern inladen (maar niet via html code)

vb: (flash5)
    http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/htmltext.htm

Bijdrager
    bruno

je hebt sowiezo een omloop probleem in flash maar als je je tekst splitst en tekst 1 en 2 (wel in 1 txt bestand uiteraard) in laad in 2 aparte dynamictekstkaders met daartussen een mc voor een ext .jpg in een MC zetten endaarop een scroll zetten, dan ben je er ook volgens mij…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.