5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Nikolaj

Externe ssd klonen naar MacBook pro (late 2013)

Ik heb een vraag over het klonen van een ssd. Mijn oude MacBook is overleden en alvorens verkoop heb ik de ssd eruit gehaald. Mijn vraag is, kan ik vanaf de externe ssd een kloon naar mijn nieuwe MacBook maken? Heb een aansluitkabel ssd maar USB.
    Wel heb ik gelezen en weet ik dat andersom werkt maar ik kan niets vinden van ssd naar MacBook.

Wie heeft hierop het antwoord?

Grt. Nikolaj

Moderator
    Night

Als die SSD je opstart-disk was, is er geen enkel probleem. Je mikt dat ding in een USB enclosure, sluit hem aan op je nieuwe Macbook, start vanaf die SSD op en m.b.v. bv. Carbon Copy Cloner maak je dan een bootable clone van de externe SSD naar de interne schijf/SSD. Als dat klaar is, opstarten met optie-toets ingedrukt gehouden en de interne disk kiezen. Na het opstarten moet je misschien nog even de opstart-disk instellen in de Apple voorkeuren, maar that’s it. Houdt wel de disknamen hetzelfde (bv. Macintosh HD) om mogelijke kleine probleempjes te voorkomen.

Bijdrager
    Nikolaj

Beste Night, dank voor je reactie. Klinkt als appeltje eitje! Ik krijg de MacBook maandag geleverd en ga er dan mee aan de slag. Laat je zeker nog weten als het gelukt is!

Bijdrager
    Oldekamp

Aangezien je het over een late-2013 model Macbook Pro hebt, ga ik er vanuit dat het een machine met een Retina-scherm betreft. Wat voor ‘ssd naar usb’ kabeltje heb je in huis gehaald?:-D

Bijdrager
    Nikolaj

Beste Night,

Zoals verwacht…. klonen heeft geen enke probleem opgeleverd!
    @oldekamp, klopt dat het een retina scherm betreft. Kabeltje had ik nog thuis. Gekregen bij notebookcaddy van oude MacBook. Sata aansluiting naar USB.

Dank voor julllie reacties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.