6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Kristof Vantorre

Externe ssd gebruiken in veilige modus

Onlangs heeft men iMac van 2008 het begeven.
    Ik krijg de iMac enkel nog opgestart in veilige modus.
    Nu wil ik graag al men foto’s, filmpjes en muziek overzetten naar een externe ssd.
    De ssd moet ook werken op het windows systeem, dus is deze geformatteerd naar exfat formaat.
    Als ik de ssd aansluit op de iMac, word deze niet gevonden.
    Kan het zijn dat dit aan de veilige modus ligt van de iMac?
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ssd herkent word en ik mijn bestanden kan overzetten?

Bijdrager
    nnsa

Hangt er van af hoe belangrijk de bestanden zijn. In de veilige modus gaat de schijfherkenning met exFat niets worden. Überhaupt zijn er in de veilige modus niet veel alternatieven.

Misschien overwegen om op je Windows PC Paragon HFS+ aan te schaffen en dan de ssd tijdelijk te formatteren als HFS+, dan heb je in ieder geval je bestanden.

Als je heeeeel handig bent kan je misschien nog iets via een cross-over ethernet kabel regelen (dus via een mini-netwerk) naar je PC, maar of dat in de veilige modus gaat werken betwijfel ik.

Misschien kan je je bestanden naar iCloud sturen en dan iCloud installeren op je PC ?

Maar misschien heeft iemand anders de gouden tip.

Bijdrager
    GoeieDag

Kan best idd, dat (ex)FAT in de veilige modus niet herkend wordt.

Formateer ‘m tijdelijk in HFS+, of pak een andere schijf, of zo.

Sommige functies zijn in de veilige modus niet beschikbaar

Sommige functies van de Mac zijn niet beschikbaar als deze in de veilige modus is opgestart:

• U kunt geen films afspelen met Dvd-speler.
    • U kunt geen video opnemen in iMovie en bepaalde andere videoprogramma’s.
    • Sommige apparaten voor audio-invoer of -uitvoer werken mogelijk niet.
    • Sommige USB-, FireWire- en Thunderbolt-apparaten zijn mogelijk niet beschikbaar.
    • Wifinetwerken zijn mogelijk beperkt of niet beschikbaar, afhankelijk van de Mac en de gebruikte macOS-versie.
    • Toegankelijkheidsfuncties zoals VoiceOver werken mogelijk niet zoals verwacht.
    • Bestandsdeling is uitgeschakeld.

In de veilige modus van OS X Leopard v10.5 of later wordt ook de grafische weergave met hardwareversnelling uitgeschakeld. Hierdoor wordt de menubalk effen en ondoorzichtig weergegeven, zelfs als ‘Doorzichtige menubalk’ of ‘Verminder doorzichtigheid’ is geselecteerd in Systeemvoorkeuren. Wanneer de veilige modus is ingeschakeld, kan het scherm tijdens het inloggen ook knipperen of vervormd worden.

Bijdrager
    Kristof Vantorre

Ik heb de foto’s in iCloud staan, maar als ik die via het iCloud programma voor Windows wil bekijken, merk ik op dat een heleboel foto’s gewoon ontbreken. Als ik via men iMac op iCloud kijk, staan die er wel allemaal in.
    Dus ik heb een vermoeden dat het Windows programma niet correct werkt.
    Ik heb ook via iCloud.com gekeken en daar staan al men foto’s in.
    Maar als ik die wil downloaden, moet ik de foto’s 1 voor 1 selecteren en downloaden en dat zijn er een paar duizend!
    Kan iemand me uitleggen hoe ik een compleet album in 1 keer kan downloaden via iCloud.com?
    Ofwel kijk ik er over, ofwel moet het gewoon 1 voor 1 gedownload worden en dat zie ik dus helemaal niet zitten.

Bijdrager
    nnsa

Misschien heb je hier iets aan…? of hier

Bijdrager
    Kristof Vantorre

Ik ga alles manueel downloaden, het zal wel wat tijd in beslag nemen, maar dan ben ik zeker dat alles van de eerste keer in albums zit en correct op de pc staat.
    Bedankt voor de tips.
    Oja, k heb zo’n 20000 foto’s staan, dus daar zal ik wel even zoet mee zijn.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.