4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Simlock

Externe SSD als primaire schijf

Hallo allen!

Binnenkort ga ik m’n nieuwe Mac bestellen dus ben goed aan het nadenken over de specificaties. (ga voornamelijk Cinema 4D, Maya, Zbrush, Photoshop, Illustrator, première & aftereffects gebruiken, dus dat wordt alles maxed out) Nu dacht ik erover om te bezuinigen op de HD en gewoon standaard 7200rpm HDD te nemen want ik vertrouw de duurzaamheid van SSD’s niet. Intensief gebruik en grote bestanden continu wegschrijven kunnen ze bijzonder slecht hebben verneem ik uit mijn omgeving. Dus had ik het idee om in de toekomst een externe SSD te gebruiken as opstartschijf en de interne HDD als backup. Maar…kan dit gewoon? Of Is de meerprijs van een Fusiondrive het verschil waard? Wat zouden jullie doen in dit geval.. Hebben jullie slechte ervaringen met SSD’s?

Bijdrager
    computer space

De samsung 840 pro was het beste in een recente grote duurzaamheidstest van ssd’s. Die ging ruim 2x zo lang mee als een gewone 840/850. Ook bleef de data goed benaderbaar tegen het einde, andere types wilden wel eens totaal uitvallen.
    Extern is over USB 3 ongeveer 350MB/r/w/s, over TB kun je SATA3 maximaal uitnutten, zo’n 550MB/s max.

Bijdrager
    annor

Mogelijk heb je hier iets aan:

Speed up your Mac with an External SSD

Bijdrager
    TheBigZ
    Simlock op 28 maart 2015

Dus had ik het idee om in de toekomst een externe SSD te gebruiken as opstartschijf en de interne HDD als backup. Maar…kan dit gewoon?

Ja dat kan zeker. klik

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.