8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Externe schijven (LaCies) zomaar stuk?

Mijn LaCie video-backup verdween zomaar van het bureaublad. Ik kreeg een venstertje met de boodschap dat ik een apparaat verkeerd had verwijderd en dat er data beschadigd of verloren zouden kunnen zijn.
    Ik dacht: stekkertje los. Maar nee, wat ik ook deed. Het lukt mij niet de schijf weer op mijn bureaublad te krijgen.

Dus heb ik gisteren mijn extra LaCie video-backup aangesloten. Wie schetst mijn verbazing toen ik vanochtend mijn iMac uit zijn sluimerstand wekte? Ook deze schijf was van het bureaublad verdwenen. En ik kreeg dezelfde boodschap: dat ik een apparaat verkeerd had verwijderd.

Ik vraag me af: ze kunnen toch niet allebei zijn gecrasht? De extra La Cie video-backup is amper gebruikt.

Voor de achtergrond: ik heb vier schijven in serie via een FireWire-kabel aan elkaar gekoppeld. De twee verdwenen schijven zaten in dat rijtje.
    Om ze weer op het bureaublad te krijgen heb ik ze uit het rijtje gehaald en apart aangesloten op een andere FireWire-uitgang. Maar het heeft niet geholpen.

Bijdrager
    Moriarty

Ik zou de voeding eens controleren, daar ligt het vaak aan met LaCie schijven…

Ook al branden de lampjes, vaak is het toch de voeding die de boosdoener is…

succes!

(ik neem aan dat je alleen de schijf had verwisseld, en niet de kabels/voeding)

Bijdrager
    PowerMacje

Heb je nog een andere computer?
    Dan kun je ‘m daar eens op testen.

Bijdrager
    Rik de Belg

Had hetzelfde probleem, en idd, de voeding kapot.

Bijdrager
    shakey

Ze doen het allebei weer!

Ik heb er, zoals geadviseerd, een andere voeding opgezet.

Zou de voeding dan kapot zijn gegaan? Of zat er een verkeerde voeding op? Ik heb voor de schijven altijd dezelfde voeding gebrukt.

Bijdrager
    reneo

Lacie heeft continu problemen met de voedingen. Op een dag realiseren ze misschien dat ze er iets aan moeten doen, want je bent inderdaad niet de enige met dit probleem, getuige de vele (soms meerdere per week) hier op dit forum

@ ForumMods:
    Misschien maareens een sticky van maken?!?

Bijdrager
    Byron

Voedingen van Lacie zijn goedkope rommel en gaan bij bosjes defect. Bij de APR waar ik werk hebben we dozen vol die we meteen kunnen omruilen voor klanten.

Bijdrager
    1984

Mij Mac start op maar de disk verschijnt niet op mijn bureaublad.

Probeer eens een andere kabel
    Herstel de permissies: Open Disk Utilities en klik op de ‘First Aid Tab’. Selecteer uw bootvolume in de linker kant van het venster en klik op ‘repair Permissions’. (Het is niet nodig eerst een ‘verify’ uit te voeren. Dit duurt even lang als de ‘repair’ en er zal altijd wel iets te herstellen zijn)/
    Zet alle drives uit en verbreek alle connecties. Trek de stroomkabel van de computer uit (of, indien het om een laptop gaat, verwijder de batterij). Wacht 15 minuten. Sluit alles weer aan en start op. Dit kan de bus resetten.

Bron LaCie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.