9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    cxhaaren

Externe schijf wordt niet herkent

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de harde schijf WD – Mac OS Uitgebreid (journaled):
    Als ik de Mac uit sluimer haal wordt de harde schijf wel herkent. Echter als ik iets van de schijf wil lezen en/of wegschrijven vindt de Mac de schijf niet meer. Enige mogelijkheid om dit te voorkomen is door de schijf te verwijderen waarbij ik de mededeling krijg dat de schijf niet verwijderd kan worden omdat een programma deze aan het gebruiken is. Ik heb geprobeerd te achterhalen welk programma, via activiteitenoverzicht, maar kom hiermee niet verder. Als ik de schijf vervolgens geforceerd verwijder en deze vervolgens weer inplug via USB wordt deze wel weer herkent.
    Heel vervelend, wordt er gek van!

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Cor

Bijdrager
    cxhaaren

da’s snue

Bijdrager
    Verwijder

Krijg je een melding dat de schijf niet wordt gevonden of duurt het lang? Mijn externe WD-schijf kan in slaap vallen en heeft dan tijd nodig om weer wakker te worden. Ik denk dan dat de boel hangt. Voorzover ik weet is de enige oplossing even wachten.

Bijdrager
    cxhaaren

Hoi Willemien, bedankt voor je reactie..

nee, als de schijf niet herkent wordt blijft ie ook weg, enkel door ze te verwijderen en weer aan te sluiten kan ik ze weer gebruiken.

gr, Cor

Bijdrager
    Beech

Heb je het beheersprogramma van WD indertijd geïnstalleerd ? Hoe oud is de schijf en welk OS gebruik je ? En verbeter herkent even in herkend. Overigens is een schijf niet vrouwelijk.

Bijdrager
    cxhaaren

DE schijf is ongeveer 3 maanden oud, en nee ik heb niet het beheersprogramma ge├»nstalleerd (kwam niet met de schijf)….
    OS is OS X v. 10.9.5

gr, Cor

Bijdrager
    Beech

Als je de Mac uit sluimer haalt start deze dan een keer opnieuw op. En vink aan in Voorkeuren dst harde schijven in slaap gasn indien mogelijk.

Bijdrager
    cxhaaren

Beech, bedankt voor de tip…
    Neem aan dat je onder de instelling ‘Energiestand’ bedoeld dat ik ‘plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk’ aanvink?

Bijdrager
    Beech

Precies, dat bedoel ik.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.