4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MauZ

Externe schijf werkt maar half [ vanzelf opgelost (???)]

ik heb toch een raar situatie met mn externe schijf, Over de USB poort werkt hij wel, maar als ik het over de Firewire wil doen niet, als of mn mac de schijf niet ziet.

Wat er de nacht ervoor was was er wel ietts opmerkelijks, mn schijf was toen op de FW kabel, ik ejecteerde de schijf, maar kreeg een melding dat er nog een programma actief was, dus ik dacht niks bijzonders, dan sluit ik af en zet dan de schijf uit.

Volgende dag, mac aan schijf aan, geen schijf te zien, herstarden deed niks, dus kwam ik op het idee om de USB kabel te gebruike, en voila hij deed het. ik wilde bits on wheels starten, en kon lang wachten, mac uit en aan, schijf werkte nogsteeds over usb en had ik de kabels vewisseld zonder probleem.

toen had ik nog ene uur geleden de schijf werkend gehad over de FW kabel, tot dat ik quicksilver gebruikte om een programma te starte, quicksilver liep vast, force quit, maar dan….
    wat opmerkelijk wasw dat het openen van mappen op mn externe schijf bijzonder traag ging (niet getest of dit ook zo was op de interne schijf).

dus nu werkt mn schijf alleen nog op de USB kabel.

Weet iemand wat er aan de hand is?

[edit] onder tussen had ik nog onyx gedraaid in de hoop dat het zou helpen, geen succes

Bijdrager
    Abram

probeer via schijfhulp programma de schijf eerst te controleren qua permissies en vervolgens de schijf te repareren via schijfhulp. Ik hoop voor je dat dit wel werk!

Bijdrager
    MauZ

het hielp net, maar ik hebnu wat heel vreemds, ik heb de FW kabel in een ander poort gestopt van mn belkin mini hub en mn schijf doet het.
    zou er wat zijn met mn hub?
    [edit]
    ok nog vreemder, het lijkt er op dat mn camcorder stoort, alhoewel die uit stond, was hij wel verbonden. erg vreemd.
    Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt??[/edit]
    [edit 2]
    ok dus alles werkt weer, ik heb geen idee hoe het komt dat alles weer werkt. De camcorder kan ik ook weer zonder problemen gebruiken.
    [/edit]

Bijdrager
    Timma

Ik kan alleen maar m’n externe Lacie gebruiken als me isight is losgekoppeld.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.