7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Flower

Externe schijf opschonen?

Wie kan me vertellen hoe ik een externe schijf kan opschonen?
    Ik heb een Iomega en de laatste tijd benut hij de laatste 27 gB niet meer… er kan pas weer iets op als ik er iets af gooi.

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    1984

Met Whatsize gaat dat erg overzichtelijk, maar je kunt zelf ook dingen naar de prullenmand verplaatsen vanaf je externe HD

Bijdrager
    Flower

Bedankt voor je reactie, ik weet dat je dingen in de prullenmand kunt gooien…;-) Het probleem is dat er nog 27 gig vrij is, maar dat de schijf denkt dat ie vol is. Als ik iets weggooi kan er pas weer iets bij.
    Vreemd, dus ik dacht misschien dat ie even opgeschoond moet worden. Ik zal eens kijken of Whatsize iets is. Maar misschien moet de schijf wel opnieuw geformatteerd worden (hoop het niet want waar laat ik hetgeen wat erop staat?).

Bijdrager
    jabesse

M’n eerste gedachte is: staat er misschien 27GB aan data in je prullenmand?

En anders je disk even nakijken op fouten met Disk Utility.

Moderator
    unSOUND

Is dit niet gewoon weer een gevalletje 160 GB op de doos = 148 GB in het echt ?

Bijdrager
    1984
    ”ja_besse”

M’n eerste gedachte is: staat er misschien 27GB aan data in je prullenmand?

die gedachten had ik ook :roll:
    Maar met Whatsize kun je gelijk overbodige data verwijderen:)

Bijdrager
    Flower

Nee, er staat geen 27 gB in de prullenmand. Wat het vreemde is, is dat hij eerst wel voller kon. (dus geen gevalletje xxx op de doos en xxx in werkelijkheid)
    Toen heb ik dingen weggegooid en nu lijkt er langzamerhand steeds minder op te kunnen… hij kopieert dan nog wel, maar heel erg traag.
    Ik heb met Schijfhulpprogramma gecheckt en die vindt geen fouten of bijzonderheden.

Vreemd toch?!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.