6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    JeoffreyS

Externe schijf mac

Onlangs mac vastgelopen en uitgeschakeld, sindsdien kan hij mijn externe harde schijf niet meer lezen, de schijf is mac os journaled uitgebreid
    De schijf staat aan en draait wel en is ook te zien bij schijfhulpprogramma
    Bij controle of herstel komt er op onjuist aantal threadrecords
    Er staan echt veel films en series op, niet onoverkomelijk maar zou ze wel graag terughebben
    Heb een airport timecapsule ook maar blijkbaar maakt die geen backup van externe schijven want ik vind niks terug…
    Iemand een oplossing?

Moderator
    Night

En als je op ‘Herstel’ klikt, worden de fouten dan keurig hersteld? Zo niet, dan eens met DiskWarrior proberen.

Bijdrager
    JeoffreyS

Nee, hij kan niet volledig herstellen, hij stopt en dan komt er op ongeldig aantal threadrecords

Moderator
    Night

In dat geval: zie het gedeelte achter het vraagteken.

Bijdrager
    JeoffreyS

Scan gedaan met Stellarphoenixmac datarecovery, duurt inmens lang (enkele dagen) en er komt op dat alles is teruggevonden en hersteld kan worden
    uiteraard moet je dan heel het programma kopen, bijna 120€
    Vraag mij dan wel af of het effectief werkt?

Bijdrager
    GoeieDag
    JeoffreyS op 20 november 2016

Heb een airport timecapsule ook maar blijkbaar maakt die geen backup van externe schijven want ik vind niks terug…

Standaard niet, omdat ie elke aangekoppeld volume in de uitsluiting zet. Maar als je ‘m zelf uit die uitsluiting haalt (TM voorkeuren), dan zal ie wel worden meegenomen in de backup.
    Er is niks tegen om zelf te blijven nadenken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.