3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    they

Externe schijf herstellen werkt niet?

Hai. Ik had laatst door mijn eigen gedonder alleen windows op mijn mac staan. Aangezien ik toch mijn films enzo wilde kijken heb ik macdrive geinstalleerd om toch op mijn externe schijf te kunnen (Lacie 1 tb) die vol multimedia staat. Ik heb nu weer Leopard erop staan, maar wanneer ik mijn schijf aanzet krijg ik de melding dat ik mijn schijf moet herstellen. Ik kan wel bestanden lezen en openen, maar niks erheen schrijven. Dus probeer ik de schijf te herstellen met schijfhulp, maar hij geeft aan dat dit niet mogelijk is, en geeft de volgende error:

Volume ‘LaCie’ controleren
    Niet-journaled HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
    Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd.
    Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
    Sleutels werken niet
    Het volume ‘LaCie’ moet worden hersteld.

Fout: Controle of herstel van bestandssysteem is mislukt.

Hij is toch niet corrupt geraakt doordat ik ‘m in Windows via macdrive heb benaderd? Dit had ik namelijk al vaker gedaan, en dat werkte altijd ok√©. Hoe kan ik mijn data behouden en toch de schijf weer volledig benutten?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik zou schijven sowieso altijd ‘journaled’ gebruiken; dan kan er het minst misgaan. Verder kan ik je alleen adviseren een iets ‘aggresiever’ disk restore programma te gebruiken, zoals DiskWarrior, Techtool Pro of in het uiterste noodgeval Datarescue II.

Bijdrager
    Darth Anaxes

Enkele Windows apps waar ik mijn schijf mee heb kunnen redden:
    File Scavener (werk volgens mij beter)
    Roadkill unstopable copier

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.