13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    locor

externe schijf formateren lukt niet in OSX Lion

Ik krijg het niet voor elkaar om in osX Lion een externe harde schijf te formatteren in om het even welke structuur.

Onder snow leopard had ik met deze schijf geen enkel probleem, ze heeft trouwens nu een MS-DOS (FAT32) structuur.

De bedoeling zou zijn van ze om te zetten naar Mac OS uitgebreid (journaled), om te gebruiken als time machine.

Ik heb het probleem ook terug gevonden op itechtalk (klik voor topic) maar daar werd geen antwoord gegeven.

Hopelijk kunnen jullie wel helpen,

alvast bedankt bij voorbaat!

locor

Bijdrager
    Rickje

Formatteren op een andere Mac? Misschien een andere 10.7 die het wel doet? En anders op een Snow Leopard machine?

Bijdrager
    locor

Ik heb zowel mijn imac als mijn macbook pro al omgezet naar lion…ik kan wel eventjes checken of het ook niet lukt op men pro…

Bijdrager
    locor

Ik heb zowel mijn imac als mijn macbook pro al omgezet naar lion…ik kan wel eventjes checken of het ook niet lukt op men pro…

Macbook Pro, says no! zelfde fout…

Bijdrager
    Rickje

Hier iig iemand met zelfde probleem, misschien komt daar in de loop van de dag nog een oplossing..
    https://discussions.apple.com/message/15922601#15922601

Bijdrager
    Rickje
    Bijdrager
    locor

Dank je voor de snelle reacties Rickje…

hopelijk lost apple het probleem snel op.

Als iemand zelf een oplossing gevonden heeft, aarzel dan niet om het te delen;-)

Bijdrager
    robert1970

Zit er een USB-hub tussen?
    Die dingen kunnen ook wel eens voor problemen zorgen. Je moet je HDD rechtstreeks op je Mac aansluiten.

Bijdrager
    locor

Toen ik het teste op de iMac wel. Daarna getest op de MacBook pro zonder hub, maar met hetzelfde resultaat jammer genoeg… :-s

Bijdrager
    robert1970

Ik ben bang dat dit dan een bug is.
    Even wachten op een update voor Lion.

Bijdrager
    locor

Ik vrees er ook voor :-s…

Bijdrager
    Rickje

Zomaar een ingeving, proberen te formatteren met een ander programma dan Disk Utility? 3th Party software die het misschien wél al goed doet?

Bijdrager
    brietdijk

Ik heb hetzelfde probleem. Met OSX Lion kon ik geen nieuwe HD’s formatteren en met OSX (Snow) Leopard wel. Zal dan wel een bug zijn…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.