8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    janhh

externe schijf aan ap-extreme

Hoi Ik heb een airport extreme en daarop met usb een externe schijf. Op deze schijf staan 2 partities, een voor mac en een fat32 om te delen met windows.

Nu kan ik de schijf benaderen in finder, echter zie ik de schijven niet als losse schijven. Ik krijg een icoontje van de airport extreme alsof het een computer is, en daarin staan de twee schijven als mappen. Bij de eigenschappen staat dat de kind sharepoints zijn. Whats going wrong? Het moet toch mogelijk zijn om ze gewoon als echte schijven te zien? En deze te mounten zodat je schijf-icoontjes krijgt op je bureaublad?

Bijdrager
    Pieterr
    ”janhh”

Bij de eigenschappen staat dat de kind sharepoints zijn. Whats going wrong? Het moet toch mogelijk zijn om ze gewoon als echte schijven te zien? En deze te mounten zodat je schijf-icoontjes krijgt op je bureaublad?

Probeer voor de grap eens een keer in de Finder op zo’n sharepoint te klikken, en kijk wat er gebeurt…

Bijdrager
    janhh

Dan kan ik inderdaad gewoon in de schijven komen, maar ik wil graag dat ik ze zie als hd’s die gewoon direct met mn laptop verbonden zijn zodat ik timemachine kan gaan instellen.

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt sharepoints automatisch laten mounten bij het opstarten van je Mac door ze in je Login items te zetten.
    Overigens dien je het volume waar Time Machine z’n backup op plaatst niet gemount te hebben.

Bijdrager
    janhh

Ok, maar is het niet mogelijk om de hardeschijf die aan airport hangt op dezelfde manier te zien in finder als een hardeschijf die je direct met usb op je laptop aansluit?

Dus dat je een icoontje van een schijf ziet op je bureaublad.

Bijdrager
    janhh

excuus, ik zie dat ik in finder preferences show conected servers uit gevinkt had staan. Nu zie ik ze gewoon als schijven.. nu nog timemachine aan de praat zien te krijgen maar dat is weer een heel ander topic!

Bijdrager
    janhh
    Bijdrager
    Pieterr
    ”janhh”

nu nog timemachine aan de praat zien te krijgen maar dat is weer een heel ander topic!

Inderdaad. Begin hier eens…;-) http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133704

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.