4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rkuijpers

externe schijf

Het rondkijken heeft me niet echt een oplossing gebracht…..
    Ik heb een hitachi externe schijf die voorheen uiteraard bereikbaar was via finder en gebruikt wordt voor time machine.
    Na een tijdje alles afgekoppeld te hebben door een verbowuing is na het aansluiten de schijf niet te vinden in finder en time machine kan geen reservekopie meer maken omdat hij de schijf niet ziet.

Bij schijfhulpprogramma zie ik de schijf wel staan, maar met een icoontje gelijk aan die van de interne harde schijf. Erop klikken wordt wel de gegevens getoond, en ik kan de schijf controleren en herstellen. Bendaderen kan ik hem echter niet, net zo min als time machine dat kan.

Alles al losgekoppeld gehad, andere usbkabel, in finder staat alles correct, schijf gecontroleerd en hersteld, Mac aan en uit (met en zonder aansluitingen), kortom alles wat ik heb kunnen vinden lijkt niet te helpen.

Het is volgens mij vooral vreemd dat bij schijfhulp de schijf wel wordt getoond maar als een soort interne harde schijf? Het vreemde is ook dat de voorheen externe schijf bovenaan staat en op de tweede rij de interne schijf van de mac, alsof die ‘onder’ de externe schijf hangt.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe dit op te lossen?

gr
    Rini

Bijdrager
    Beech

Bevoegdheden al hersteld ?

Bijdrager
    rkuijpers

dat kan ik dan weer niet. die button licht niet op.

Bijdrager
    rkuijpers

Nog wat gekeken in schijfhulppprogramma. Zie daar dan toch rare dingen. De externe schijf staat ‘ boven de streep’. Een niveau lager de interne harde schijf. Dit had ik boven al genoemd.

Kan de externe schijf wel controleren, herstellen, maar bv geen bevoegdheden herstellen.

Als opstartschijf heb ik de interne schijf staan. Als ik in voorkeuren echter de externe schijf wil wissen, dan geeft hij aan dat dit niet kan omdat dit de opstartschijf is. Het verwijderen van de kabels van de externe schijf heeft geen invloed, want ik kan blijven opstarten.

Iemand nog suggesties?

gr

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.